لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۳

کری پس از قتل گروگان آمریکایی به دست داعش: مرعوب نمی‌شویم


جان کری
جان کری

در پی قتل عبدالرحمن (پيتر) کاسيگ، سومین گروگان آمریکایی به دست شبه‌نظامیان گروه «حکومت اسلامی»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفته است «ما مرعوب نمی‌شویم».

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، جان کری در واشینگتن، در نشست سالیانه ناشر مجله «فارین پالیسی»، گفته است خشونت‌های «حکومت اسلامی» و گسترش آن در جهان، از جمله دلایل کلیدی در میان دیگر دلایل است، که آمریکا را عمیقا در خاورمیانه به مداخله وا می‌دارد.

جان کری در توضیح افزوده است «چرا که این موضوع به طور مستقیم به امنیت ملی ما و اقتصاد ما وابسته است و نیز در مورد آنچه هستیم».

یکی روز پیش از سخنان آقای کری، دولت آمریکا تائید کرد که ویدئوی منتشر شده از سر بریده عبدالرحمن (پيتر) کاسيگ، را به عنوان مدرکی دال بر قتل او می‌داند.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا در بیانیه‌ای با خانواده آقای کاسيگ ابراز همدردی کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده در عین حال هشدار داده است که مناطق و زمین‌های اشغال شده به دست شبه‌نظامیان اسلام‌گرای حکومت اسلامی «بیشتر از آن چیزی‌ست که القاعده در بهترین زمان حضور خود» در کنترل داشته است.

کری می‌گوید رهبران گروه حکومت اسلامی «تصور می‌کنند که جهان برای آنکه واکنشی به آنها نشان دهد، به ترس دچار خواهد شد». او افزوده است «اما بگذارید واضح بگویم: ما مرعوب نمی‌شویم».

ویدئویی که می‌گوید سندی بر قتل آقای کاسیگ است در فضای مجازی و همراه با تصاویری از سر بریدن گروهی کسانی که گفته می‌شود سربازان دولت سوریه هستند، منتشر شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوريه، که مقر آن در لندن است، می‌گويد گروه حکومت اسلامی (داعش) از هشتم تيرماه امسال تا کنون، طی مدت زمانی که تشکيل خلافت خودخوانده‌اش را اعلام کرد، ۱۴۳۲ سوری را کشته است.

XS
SM
MD
LG