لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

پرواز ۳۷۰؛ «نزدیک» محل دریافت سیگنال از دریا قطعاتی رویت شد


پس از آنکه یک کشتی چینی در جست‌وجوی هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی سیگنال‌هایی دریافت کرد که ممکن است از بوئینگ ارسال شده باشند، گزارش‌ها حاکی از «روئیت قطعاتی» در نزدیکی محل دریافت این سیگنال‌ها است.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، ۱۶ فروردین ماه گزارش داد که یک هواپیمای چینی جست‌وجوگر در جنوب اقیانوس هند سیگنال‌هایی دریافت کرده است.

فرکانس این سیگنال‌ها با فرکانس تجهیزاتی که اطلاعات پرواز را ثبت می‌کنند برابر است و همین موضوع احتمال اینکه به هواپیمای ناپدید شده مربوط شوند را به وجود آورده است.

مقام‌های استرالیایی نیز گفته‌اند که این سیگنال‌ها ممکن است مربوط به جعبه سیاه هواپیما باشند.

با این همه همه منابع تاکید کرده‌اند که نمی‌توان در این مورد با اطمینان سخن گفت.

خبرگزاری رسمی چین در عین حال می‌گوید یکی از هواپیماهای جست‌وجوگر آن قطعاتی سفید رنگ را روز شنبه رویت کرده است.

گزارش یافته‌ها برای مرکز فرماندهی عملیات تجسس در جزیره پرث استرالیا ارسال شده با این همه باد قوی و امواج بلند، جست‌وجو را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این قطعات «در ۹۰ کیلومتری محل دریافت سیگنال‌» رویت شده‌اند.

پس از تازه‌ترین یافته‌ها، گزارشی جدید در مورد رویت قطعات یا دریافت سیگنال از هواپیمای بوئینگ پرواز ۳۷۰ خطوط مالزی منتشر نشده است.

در حال حاضر ده‌ها کشتی و هواپیمای جنگی و غیرنظامی و ۲۶ کشور جهان در عملیات جست‌وجو شرکت دارند.

نخست‌وزیر مالزی نزدیک به سه هفته پس از ناپدید شدن هواپیما اعلام کرد که بوئینگ ۷۷۷ در اقیانوس هند سقوط کرده است. هر چند هنوز هیچ قطعه‌ای از آن پیدا نشده و جست‌وجو برای یافتن جعبه سیاه آن نیز ادامه دارد.

مقام‌های مالزی با وجود آنکه امکان وجود اشکال فنی در هواپیما را رد نکرده‌اند اما بیش از پیش بر دخالت انسانی در ماجرایی تاکید دارند که اکنون از اسرارآمیزترین سوانح هوایی تاریخ به شمار می‌رود.
XS
SM
MD
LG