لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

اوباما: از حرف زدن در مورد رقیب هیلاری کلینتون خسته شده‌ام


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گوید از حرف زدن در مورد دونالد ترامپ، رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور «خسته شده‌است». او در عین حال به اعضای حزب دمکرات هشدار داده‌، که انتخابات پیش‌رو را آسان نگیرند چراکه «فصلی غیرقابل‌ پیش‌بینی» در راه‌ است.

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــــرام رادیو فردا|

رئیس‌جمهوری آمریکا که در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد، ۲۵ مرداد ماه، گفته «لازم نیست من از رقیبش (رقیب کلینتون) ایرادی بگیرم، چون او هر بار که حرفی می‌زند، خودش این کار را در مورد نامزدی خودش می‌کند».

این سخنان، هر چند در آن‌ها اشاره‌ای هم به نام نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌رو نمی‌شود، چند روز پس از حملات تند آقای ترامپ علیه باراک اوباما و هیلاری کلینتون بیان می‌شوند.

دونالد ترامپ ۲۰ مرداد ماه در جریان یک سخنرانی و سپس در مصاحبه‌ای تلویزیونی، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نامزد دمکرات‌ها را متهم کرد که «بنیانگذار» گروه حکومت اسلامی (داعش) بوده‌اند.

کاخ سفید گفت نمی‌خواهد در مورد این گفته‌ها اظهارنظر کند، اما کلینتون و دمکرات‌ها شدیدا از آن انتقاد کردند.

اوباما گفته‌است «راستش را بخواهید، من از حرف زدن در مورد رقیب او [: دونالد ترامپ] خسته شده‌ام».

آقای اوباما که طی هفته‌های گذشته به روشنی از هیلاری کلینتون و نامزدی او در انتخابات ماه نوامبر حمایت کرده، در عین‌حال به اعضای حزب دمکرات هشدار داده است که سه ماه آینده تا زمان رای‌گیری را آسان نگیرند.

به گفته او اگر دمکرات‌ها «تا یک روز پس از رای‌گیری نگران (نتیجه) نباشند، اشتباه مهلکی کرده‌اند».

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید هنوز راه سختی برای مقابله با آنچه «کارزار منفی» علیه هیلاری کلینتون نامیده، در پیش است: «باید طی ۸۰ روز پیش‌رو (تا زمان رای‌گیری) کارزاری شدید را پیش ببریم».

اوباما که در جریان نشستی با هدف جمع‌آوری کمک برای کارزار کلینتون سخن می‌گفت، تاکید کرده‌است که دمکرات‌ها باید به طور مداوم در جریان مبارزه‌های انتخاباتی باشند و مردم را در حمایت از کلینتون بسیج کنند.

در سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، طی روزهای گذشته به طور مشخصی از رسانه‌ها انتقاد کرده و در عین حال در مواردی در مورد «تقلب» در انتخابات نیز هشدار داده‌است.

انتخابات ایالات متحده در هشتم نوامبر برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا، ۴۵مین در این مقام، از ژانویه ۲۰۱۷ کار خود را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG