لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

آمریکا آموزش نیروهای ارتش اوکراین را مد نظر قرار می‌دهد


نیروهای ارتش اوکراین
نیروهای ارتش اوکراین

ژنرال بن هابز، فرمانده ارشد ایالات متحده در اروپا، روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه گفت واشینگتن در حال سنجیدن برنامه‌ریزی برای آموزش نیروهای ارتش اوکراین طی ماه‌های آینده است.

ارتش آمریکا در حال حاضر نیز برنامه‌ای آموزشی را برای گار ملی اوکراین پیش می‌برد که با انتقاد مسکو روبه‌رو است که آن را عامل «افزایش بی‌ثباتی» در منطقه نامیده است.

شرق اوکراین، طی ماه‌های گذشته صحنه نبردهای گاه بسیار شدید و مرگبار میان نیروهای ارتش آن کشور و جدایی‌طلبان هوادار مسکو بوده است.

غرب، روسیه را متهم به حمایت عملی از جدایی‌طلبان کرده است، کرملین این اتهام‌ها را رد می‌کند.

دولت مرکزی اوکراین بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی به مناطق شرقی آن کشور فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال هابز گفته است «ما آموزش‌های نیروهای تحت امر وزارت دفاع را از ماه نوامبر شروع می‌کنیم». او البته افزوده است که این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

به گفته این فرمانده ارشد ارتش ایالات متحده چنین روشی، موثر است، بدون آن که لزوما نیازی به سلاح و تجهیزات نظامی باشد.

تازه‌ترین تحولات در پی آن صورت می‌گیرد که به تازگی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه آمریکایی، روسیه را بدترین تهدید برای امنیت ایالات متحده توصیف کرده است.

ژنرال جوزف دانفورد، نامزد پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا، چند روز پیش از این در سخنانی در کنگره آن کشور روسیه را در صدر تهدید‌ها، بالاتر از چین، کره شمالی یا گروه موسوم به «حکومت اسلامی» توصیف کرده بود.

ژنرال دانفورد قرار است از ماه اکتبر جانشین رئیس فعلی ستاد مشترک، ژنرال مارتین دمپسی شود.

یک هفته پیش نیز راجر ويکر، سناتور جمهوری‌خواه از ايالت می‌سی‌سی‌پی، در مصاحبه‌ای با بخش بالکان راديو اروپای آزاد/راديو آزادی گفته بود واکنش جامعه جهانی به اقدامات ولاديمير پوتين در اوکراين بايد «قاطع و نشان‌دهنده قدرت» باشد.

XS
SM
MD
LG