لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۸

«درگیری میان حامیان احمدی‌نژاد و مخالفان دولت در مقابل مجلس»


مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایلنا، حاميان محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور، چهارشنبه، در مقابل ساختمان مجلس با مخالفان دولت درگير شده‌اند که اين درگيری منجر به دخالت يگان ويژه شده‌است.

به گزارش ايلنا «وضعيت مقابل مجلس چندان حالت عادی ندارد و همچنان متشنج است.»

این درگیری ها، همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی برای پاسخ دادن به پرسش های نمایندگان صورت گرفته است.

در همین حال، به گزارش خبرآنلاين، صبح چهارشنبه تعدادی از «آزادگان» (اسیران جنگ ایران و عراق)، همزمان با سئوال از محمود احمدی نژاد در مقابل مجلس تجمع کردند. اين جمع معترض به عدم پرداخت مطالبات خود هستند. همچنين در ميان تجمع کنندگان شعار‌هايی عليه دولت سر داده می‌شود.

«ایثارنیوز»، ششم آذرماه نوشت که مسعود زریبافان، رئیس «بنیاد شهید و امور ایثارگران» ایران، از تشکیل کارگروهی در دولت برای تعیین تکلیف مطالبات دوران اسارت اسیران پیشین جنگ ایران و عراق و پرداخت آن تا پایان سال ۹۰ خبر داده‌بود.

پرسش های مطرح شده از محمود احمدی نژاد در جلسه روز چهارشنبه شامل مواردی مانند خانه نشينی ۱۱ روزه رئيس جمهوری، موضوع وزارت خانه های ادغام شده و بودجه آنها، نحوه عزل منوچهر متکی از وزارت خارجه، توضيح درباره عبارت «مجلس در رأس امور نيست» و بودجه استان ها و نحوه مديريت اقتصادی او بود.

تعدادی از نمايندگان نسبت به برخی از پاسخ های محمود احمدی نژاد که با شوخی و تمسخر همراه بود به شدت اعتراض کرده و آن را توهين به مجلس خواندند.

علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به انتقاد اين نمايندگان، اعتراض آنها را به جا دانست و گفت که مجلس جای شوخی نيست.

وب‌سايت «الف»، نزديک به احمد توکلی، رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس، نوشت متاسفانه در عمل هم ثابت شد پيش‌بينی ما درست بود و پاسخ‌هايی که آقای احمدی‌نژاد داد، فقط روابط مجلس و دولت را تلخ‌تر و جنجالی‌تر کرد.

به نوشته الف، سوال کنندگان فقط ۱۵دقيقه و رئيس‌جمهور ۶۰ دقيقه وقت قانونی داشتند و پس از پاسخ رئيس‌جمهور، نمايندگان قانوناً هيچ کاری جز اعتراض و تذکر نمی توانستند انجام دهند.

XS
SM
MD
LG