لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

افشين قطبی ۴۱ بازيکن به تيم ملی دعوت کرد


 افشين قطبی
افشين قطبی

پنجشنبه شب دهم ارديبهشت افشين قطبی فهرستی بلند را به عنوان بازيکنان انتخابی مرحله اول تيم ملی اعلام کرد. تقریبا تمامی این بازیکنان سابقه بازی در تیم ملی را دارند.

شايد بتوان از عليرضا واحدی نيکبخت، مجيد غلام نژاد، فرهاد مجيدی و جلال رافخايی از غايبان آن نام برد که قطبی در زمان سرمربيگری تيم پرسپوليس با شيث رضايی و عليرضا واحدی نيکبخت مشکلات زيادی داشت.

سرمربی تازه تيم ملی در نخستين گزينش تيم ملی يادآور هم شده است که امکان اضافه و کم شدن در اين فهرست وجود دارد.

بازيکنان انتخابی تيم ملی را نام های زير تشکيل می دهند:

دروازه بانان:مهدی رحمتی، وحيد طالب لو و محمد محمدی.

مدافعان: محمد نصرتی، ستار زارع، پيروز قربانی، خسرو حيدری، احمد آل نعمه، فرزاد آشوبی، عليرضا محمد، رحمان رضايی، جلال حسينی، حسين کعبی، هادی عقيلی، محسن بنگر، فرشيد طالبی و حسن اشجاری.

بازيکنان ميانی: مهدی مهدوی کيا، جواد نکونام، کريم باقری، علی کريمی، مازيار زارع، مهرزاد معدنچی، فريدون زندی، ايمان مبعلی، آندرانيک تيموريان، پژمان منتظری، حسين کاظمی، احسان حاج صفی، پژمان نوری، محمد رضا خلعتبری و محمد صلصالی.

مهاجمان: مسعود شجاعی، وحيد هاشميان، غلامرضا رضايی، آرش برهانی، سياوش اکبرپور، محسن خليلی، ميثم بائو، جواد کاظميان و علی سامره.

پيش از اين مهدی تاج نايب رييس فدراسيون فوتبال و رييس کميته تيم های ملی به واحد مرکزی خبر گفته بود که اسامی بازيکنان ملی پوش در چهار مرحله اعلام می شود. به گفته او در مرحله نخست بازيکنانی که در جام جذفی و رقابتهای فوتبال باشگاه های آسيا حضور ندارند در ۱۹ ارديبهشت به اردوی تيم ملی دعوت خواهند شد.

در مرحله دوم بازيکنانی به اردوی تيم ملی می روند که تيم هايشان از جام جذفی کنار رفته اند.

روز چهارم خرداد بازيکنان حاضر در چهار تيم بازيگر در ليگ قهرمانان باشگاه های آسيا به جمع ملی پوشان می پيوندند و در مرحله پايانی بازيکنان شاغل در ليگ های اروپايی به طور مستقيم از کشور باشگاه خود به اردوی تيم ملی ملحق می شوند.

افشين قطبی پيش از مسابقه پرسپوليس و سپاهان در جام حذفی به شبکه خبر اعلام کرد که تا پيش از مسابقه با کره شمالی در پيونگ يانگ، تيم ملی چهار بازی تدارکاتی خواهد داشت که تا آن لحظه بازی با تيم ملی چين در خاک اين کشور حتمی شده است.

آقای تاج نخستين بازی را با يک تيم خارجی و در صورت ممکن نشدن با تيم ملی اميد ايران در روز ۲۵ ارديبهشت و بدون بازيکنان ساکن اروپا اعلام کرده بود.

بعد از يک روز استراحت در روز ۲۷ ارديبهشت، بازيکنان از روز ۲۸ ارديبهشت در اردو خواهند بود تا روز دوم خرداد يک باری دوستانه ديگر با يک تيم داخلی و يا خارجی برگزار کنند.

تيم ملی فوتبال ايران به جای هشتم خرداد، در روز چهارم خرداد رهسپار چين می شود تا با شرايط آب و هوايی شرق آسيا بيشتر عادت کند. بازی با تيم ملی چين در روز ۱۱ خرداد خواهد بود و پيش از آن با يک تيم باشگاهی چينی برای آمادگی بيشتر بازی خواهد کرد.

تيم ملی فوتبال روز ۱۴ خرداد با هواپيمای اختصاصی عازم پيونگ يانگ می شود تا دو روز بعد مسابقه حساس با حريفی را برگزار کند که هرگز در برابر اين تيم شکست نداشته است. آخرين مسابقه تيم ملی ايران با کره شمالی در پيونگ يانگ در مقدماتی جام ۲۰۰۷ ملت های آسيا بود که ايران دو بر صفر پيروز شد.

در مسابقه رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ نيز ايران کره شمالی را در تهران دو بر يک شکست داد.

XS
SM
MD
LG