لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۱

ليگ قهرمانان اروپا: توقف منچستر، برتری رئال و بايرن


بازیکنان بایرمونیخ، عکس تزئینی است
بازیکنان بایرمونیخ، عکس تزئینی است

دومين روز از رقابت های گروهی ليگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با توقف منچستر يونايتد در ورزشگاه خانگی مقابل بازل سوئيس همراه بود.
اما بايرن مونيخ، اينتر و رئال سه تيم سرشناسی بودند که از سد حريفان خود گذشتند.

با انجام ۸ بازی سه شنبه شب، بايرن، ترابوزان، باسل و رئال در صدر جدول چهار گروهی قرار دارند که ديدارهايشان سه شنبه شب برگزار شد.

چهار شنبه شب نيز در ادامه بازی ها، والنسيا ميزبان چلسی است. مارسی پذيرای بوروسيا دورتموند است و بارسلونا در زمين باته بوريسوف به رقابت خواهد پرداخت.

شرح ديدارهای سه شنبه شب ليگ قهرمان اروپا در زير آمده است.

رئال مادريد ۳-۰ آژاکس آمستردام

در گروه D ليون با ۲ گل بر دينامو زاگرب غلبه کرد. در ديگر بازی گروه نيز رئال مادريد با ۳ گل از سد آژاکس گذشت.
کريس رونالدو، کاکا و کريم بن زما گل های تيم آقای خاص را وارد دروازه رقيب هلندی شان کردند.

بايرن مونيخ ۲-۰ منچسترسيتی

در گروه A مردان روبرتو مانچينی تسليم دو گل ماريو گومز شدند.
بايرن ۹ ديدار گذشته خود را بدون دريافت حتی يک گل با پيروزی پشت سر گذاشته بود و اين بار هم در بازی با منچسترسيتی بدون دريافت گل بردنده شد. سيتی هنوز در ليگ قهرمانان پيروز نشده است‌.

ناپولی ۲-۰ ويارئال

ابتدا مارک هامسيک در دقيقه ۱۵ با شوتی دقيق گل اول را زد. دو دقيقه بعد ادينسون کاوانی با پنالتی، پيروزی مردان والتر ماتزاری را تضمين کرد.
پنالتی با خطای گونزالو رودريگز روی اسکوييل لاوتزی به دست آمد.
ويارئال با اين باخت بدون امتياز در قعر جدول قرار گرفت.

منچستريونايتد ۳-۳ اف سی بازل

در گروه C منچستريونايتد در ورزشگاه الدترافورد مقابل اف سی بازل سوئيس با تساوی ۳ – ۳ متوقف شد.

در اين بازی دنی ولبک مهاجم جوان يونايتد موفق شد دو بار دروازه نماينده سوئيس را باز کند تا يونايتد با حساب دو بر صفر نيمه اول را با پيروزی پشت سر بگذارد.

اما در نيمه دوم بازی بازل به بازی برگشت و موفق شد دو بار توسط فابين و الکساندر فرای به گل برسد تا بازی به تساوی کشيده شود.
سپس بازل که تيم محبوب راجر فدرر اسطوره ورزش تنيس است، بازی زيبای خود را ادامه داد تا الکساندر فرای اين بار از روی نقطه پنالتی دروازه يونايتد را باز کند.

بازل برای اولين بار در طول اين بازی در ورزشگاه الدترافورد از حريف نامدار خود پيش افتاد. اما اين برتری در دقايق پايانی بازی از بين رفت.
اشلی يانگ در نهايت يونايتد را از شکست خانگی مقابل بازل نجات داد و موفق شد دروازه اين تيم سوئيسی را باز کند تا دو تيم امتيازات را تقسيم کنند.

بازل با اين تساوی در صدر جدول گروهش قرار گرفت.

اوتلول گالاتی ۰-۱ بنفيکا

بنفيکا که در بازی نخست خود نمايش بسيار خوبی مقابل منچستريونايتد داشت و مقابل اين تيم به تساوی يک – يک رسيده بود، موفق شد در بازی دوم، اوتلول گالاتی از رومانی را با نتيجه يک بر صفر در خانه اش شکست دهد.

در اين بازی برونو سزار هافبک بنفيکا تگ گل پيروزی بخش تيمش را به ثمر رساند.

در اين گروه بازل با تفاضل گل بهتر نسبت به بنفيکا در صدر جدول قرار گرفت و يونايتد در عين ناباوری، با دو تساوی در جايگاه سوم قرار دارد.

زسکا مسکو ۲-۳ اينتر ميلان

اينتر پس از آغاز فاجعه‌بار در ليگ قهرمانان و باخت مقابل ترابوزان اسپور، توانست سه امتياز شيرين را در روسيه بگيرد.

مردان کلوديو رانيری توانستند در دومين بازی با هدايت او، دومين برد خود را هم کسب کنند و اين بار در ورزشگاه لوژنيکی زسکا را سه بر دو ببرند.
ابتدا لوسيو در دقيقه ۶ سانتر ريکاردو آلوارس را وارد دروازه خالی زسکا کرد. البته ضربه او داشت به بيرون می‌رفت که به سرگی ايگناشويچ برخورد کرد و به درون دروازه رفت.

سپس جيامپائولو پاتزينی در دقيقه ۲۳ گل دوم را از فاصله‌ای نزديک زد.
در دقيقه سوم وقت‌های تلف‌شده نيمه اول، آلن جاگوئف با ضربه ايستگاهی ديدنی خود از فاصله ۲۰ متری يکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

واگنر لاو در دقيقه ۷۷ پس از جا گذاشتن خاوير زانتی و لوسيو گل تساوی را زد، اما در نهايت مائورو ساراته بود که پاس استبان کامبياسو را با ضربه‌ای زمينی وارد دروازه حريف کرد و اينتر را پيروز کرد.
در ديگر بازی اين گروه، ترابوزان و ليل به تساوی ۱-۱ رسيدند تا تيم ترکيه ای در صدر جدول قرار بگيرد.

XS
SM
MD
LG