لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

هکرها، سربازان مجازی جنگ غزه


لوگوی نيروی دفاعی اينترنتی يهودی
لوگوی نيروی دفاعی اينترنتی يهودی

حمله اسرائيل به غزه هکرها را نيز وارد ميدان جنگ مجازی کرده و «هکرهای مسلمان» صدها سايت اسرائيلی را هک کردند و هکرهای هوادار اسرائيل نيز «فيس بوک» را هدف قرار دادند.


چند روز پس از آغاز حمله هوايی اسرائيل به نوار غزه در روز شنبه ۲۷ دسامبر (هفتم دی ماه) حمله مجازی هکرهای مسلمان به سايت های اسرائيلی آغاز شد و حدود ۳۰۰ سايت هک شدند.


گری وارنر، از مسئولان پژوهشی در زمينه کامپيوتر در دانشگاه آلاباما در آمريکا به مجله آمريکايی «اس سی» که مسايل مربوط به کامپيوتر و اينترنت را پوشش می دهد، می گويد وب سايت های هوادار اسرائيل در آمريکا بايد منتظر حمله هکرها باشند.


وی می افزايد: «در اين جنگ تبليغاتی هکرهای مسلمان پيام های ضد آمريکايی و ضد اسرائيلی را جايگزين متن اصلی سايت می کنند.»


وی می افزايد: « آخرين باری که هکرها دست به حمله چنين گسترد ه ای زدند در سال ۲۰۰۶ و زمان انتشار کاريکاتورهای دانمارکی از پيامبر اسلام بود.»


در همين حال گروهی که خود را «نيروی دفاعی اينترنتی يهودی» می خواند گروه های مختلفی را در فيس بوک که از حماس حمايت می کنند و يا عليه حمله اسرائيل موضع گرفته اند، هک کرد ه اند.


اين گروه خود را گروهی مخالف خشونت معرفی می کند که سايت های اينترنتی را که مواضع يهودی‌ستيزی دارند و يا از تروريسم پشتيبانی می کنند، مورد حمله قرار می دهد.


آنها می گويند کاری که انجام می دهند خلاف قانون و مقرارت اينترنتی نيست؛ چرا که فيس بوک و يا يوتيوب مخالف ترويج خشونت و نفرت هستند.


به نوشته سايت صداهای جهانی که وبلاگ ها ی جهان را پوشش می دهد و در دانشگاه هاروارد به وجود آمده، يکی از گروه هايی که گفته می شود توسط نيروی دفاع اينترنتی يهودی هک شده، خود را گروهی برای نجات غزه و جلوگيری از نسل کشی جديد معرفی کرده بود.


پس از هک شدن، اين پيام در صفحه اين گروه ديده می شد: «بسته شديد. چون فلسطين يک کشور نيست و فقط يک پرچم دارد و يک دولت تروريست.»


جان کيندورواگ از تحليلگران ارشد مرکز تحقيقاتی فورستر به مجله «اس سی» می گويد بسياری از وب سايت ها بدون در نظر گرفتن مسايل ايمنی و امنيتی ساخته شدند و هک کردن آنها چندان سخت نيست.


به نظر می رسد که اين امر در مورد سايت هکرهای «نيروی دفاعی يهودی» نيز صحت داشته باشد چرا که که به نظر می رسد خود آنها نيز هک شده و قابل دسترس نمی باشند.


جنگ های هکرها به اعراب و اسرائيل محدود نمی شود و چندی پيش اصولگرايان شيعه و وهابی ها نيز به جنگ مجازی روی آوردند.


خوشبختانه در اين جنگ های مجازی کسی کشته و زخمی نشده است.


XS
SM
MD
LG