لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

احتمال افزایش صد در صدی قیمت بلیت هواپیما


عبدالرضا موسوی، رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی می‌گوید افزايش ۵۰ درصدی قیمت‌ بلیت‌های هواپیما به هيچ عنوان پاسخگوی هزينه‌های ارزی شرکت‌های هواپيمايی نیست و از این رو پيشنهاد افزايش ۱۰۰ درصدی قيمت‌ها ارائه شده است.

آقای موسوی در گفت‌وگویی با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، که روز چهارشنبه، نهم اسفند ماه منتشر شد، از عدم تعلق ارز مبادلاتی به شرکت‌های هواپيمايی طی شش ماه اخير خبر داد.

وی افزود، شورای عالی هواپيمايی پیشنهاد افزايش ۱۰۰ درصدی قيمت بليت هواپيما را در دست بررسی دارد.

موسوی همچنین گفت: «هر ساعت پرواز برای شرکت‌های هواپيمايی حدود ۲۰ دلار هزينه ارزی دارد و دولت باید به منظور جبران هزينه‌های شرکت‌های هواپيمايی يا به شرکت‌ها يارانه بدهد و يا اينک ه افزايش قيمت را به طوری تعيين کند که هزينه‌های شرکت‌های هواپيمايی جبران شود.»

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، پیشتر، روز دوشنبه، هفتم اسفند، گفته بود که به دلیل عدم تامین منابع ارزی، بسیاری از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از خط خارج شده است.

وی با اعلام این که «پول سوخت نداریم» از وزارت نفت خواست تا «در ازاء بهای سوخت، هواپیما ببرد.»

افزايش قيمت بنزين هواپيما، زيان‌دهی و عدم تخصيص ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی از جمله مسائلی است که باعث بدهکار شدن این شرکت‌ها به وزارت نفت ایران شده است.

شرکت‌های هواپمایی ایران از آبان‌ماه سال جاری برای «ممانعت از زیان‌دهی» خود نرخ بليت پروازهای داخلی را تا ۶۵ درصد افزايش داده‌اند.

همچنين روز ۲۸ آبان ماه، شرکت‌های هواپيمايی خارجی فعال در ايران نرخ بليت‌های صادر شده از مبدا تهران به ساير شهرهای جهان را تا ۱۰۵ درصد افزايش دادند.
XS
SM
MD
LG