لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۶

نایب قهرمان تکواندوی المپیک: می‌روم برای کشور دیگری افتخار کسب کنم


محمد باقری معتمد
محمد باقری معتمد

آخرین مدال آور تکواندوی مردان ایران در بازی‌های المپیک می‌گوید اگر تغییرات در فدراسیون تکواندو رخ ندهد، او و چند قهرمان دیگر از ایران می‌روند تا برای کشور دیگری مبارزه کنند.

محمد باقری معتمد از یکسال پیش، انتقادات گوناگونی را از سیدمحمد پولادگر مطرح کرده است. بی‌توجهی به دیدگاه فنی نخبگانی مانند او، ناکامی تیم ملی در المپیک ریو را در پی داشت.

برنده تنها مدال تکواندوی ایران از المپیک لندن گفته است پس از رای ندادن به رییس فدراسیون در انتخابات این رشته ورزشی، با مشکلات زیادی مواجه شد.

در وزنی که او روی سکوی المپیک رفت، ایران برای ریو حتی موفق به کسب سهمیه نشد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

تکواندوی مردان ایران در تاریخ این رشته ورزشی فقط توسط سه نفر موفق به کسب مدال المپیک شده است: هادی ساعی، یوسف کرمی و محمد باقری معتمد.

باقری معتمد پارسال به خبرگزاری ایسنا گفت: کمیته بین‌المللی المپیک، مبلغی را به‌ عنوان بورسیه برایم فرستاد. این دلارها کجا رفته؟ چه کسی جای من رسید را امضا کرده و پول را تحویل گرفته؟

او درباره تصمیم خود برای مهاجرت گفت: یک دهه مدال‌آوری کرده‌ و دین خود را به کشورم ادا کرده‌ام اما دلسرد شده‌ام و به زودی کشورم را برای همیشه ترک خواهم کرد. می‌روم تا سرنوشتم را در کشور دیگری جستجو کنم.

با گذشت یکسال، تغییری در وضعیت فدراسیون تکواندو به وجود نیامده. حالا خبرگزاری میزان نوشته است: «در صورتی که تغییر و تحولاتی در فدراسیون تکواندو رخ ندهد، باقری معتمد زیر پرچم کشور دیگری مبارزه و افتخار کسب می‌کند.»

ستاره تکواندوی ایران می‌گوید: «پولادگر ۲۰ سال است ریاست فدراسیون را برعهده دارد. قبل از المپیک گفته بودم این نوع تمرینات جواب نمی‌دهد. خانه‌ تکانی باید انجام شود. این درد خیلی از بچه‌های تکواندوست. قهرمانان المپیک و جهان الان بیرون از تکواندو هستند و شغل آزاد دارند. آنها می‌توانند تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند.»

باقری معتمد درباره هادی ساعی یادآور شد: «او کاندیدای ریاست فدراسیون بود اما با بی‌احترامی، حتی به مجمع فدراسیون راهش ندادند.»

این قهرمان تکواندو درباره تغییر وزیر ورزش به خبرگزاری میزان گفت: «نمی‌دانم وزیر جدید مصاحبه ما را ببیند یا خیر. قبلاً اینقدر مصاحبه کردیم و در رسانه‌ها گفتیم ولی کسی نیامد بگوید مشکل‌تان چیست. این چیزهایی است که پشت پرده بین خودشان رخ می‌دهد. خیلی از قهرمانان به درستی انتقاد کردند ولی متأسفانه کنار گذاشته شدند.»

او غیر از خودش، از یوسف کرمی، هادی ساعی و بهزاد خداداد به عنوان جمعی از نخبگان تکواندوی ایران یاد می‌کند که از جایی در این رشته ورزشی ندارند.

چه سرنوشتی در انتظار محمد باقری معتمد است؟ می‌گوید با این سیستم نمی‌توانم کار کنم. اگر تغییر ایجاد شود می‌مانم تا باز هم برای کشورم افتخار کسب کنم، وگرنه مجبورم زندگی حرفه‌ای‌ام را به کشور دیگری ببرم و آنجا مبارزه کنم.

میلاد بیگی و رضا مهماندوست به عنوان ورزشکار و مربی در جمهوری آذربایجان و راحله آسمانی در بلژیک، از جمله قهرمانان سابق تکواندوی ایران هستند که به خاطر عدم امکان فعالیت در کشور، آینده ورزشی خود را در خارج از ایران جستجو کردند.

باقری معتمد در مصاحبه با خبرگزاری قوه قضاییه ضمن طرح نام خود به عنوان گزینه بعدی مهاجرت، گفته است ورزشکاران شاخص دیگری هم در تکواندو هستند که احتمالاً ایران را ترک خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG