لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۰

۹ ايرانی در انفجار نارنجک در ارمنستان زخمی شدند


پلیس ارمنستان، عکس تزئینی است
پلیس ارمنستان، عکس تزئینی است

مقامات ارمنستان می گويند انفجار نارنجک دريک کلوپ شبانه در «ايروان» پايتخت اين کشور، ۱۰ زخمی برجای گذاشته که ۹ تن از زخمی های اين انفجار ،شهروند ايران هستند.

انفجار در دقايق اوليه بامداد سه شنبه و در کلوپ «آلن الن»رخ داد. پليس هنوز هويت و انگيزه فرد حمله کننده را اعلام نکرده است.


«نژده خاچاطوريان»، از ایرانیان مقیم ایروان به رادیو فردا می گويد که يک نفر در اين رابطه بازداشت شده است. ماموران پليس تحقيقات در اين مورد را از بلافاصله پس از وقوع حادثه دنبال کردند.

سه نفر از شهروندان ایرانی زخمی شده در این حادثه به بيمارستان منتقل شده اند و گزارش شده که وضعيتشان رو به بهبود است و خطری آنها را تهديد نمی کند. برخی ديگر از مجروحان این حادثه هم سرپايی مداوا شدند.

نژده خاچاطوریان می گوید: «گزارش های منتشر شده نشان می دهد شخصی که نارنجک را پرتاب کرده با صاحب ديسکو (کلاب) مشکل داشته و ايرانی ها هدف اين حمله نبودند.»

این گزارش می گوید ماه گذشته در ایروان مهمات و نارنجک از عده ای کشف کرده بودند و به پليس ارمنستان انتقاد شده بود که چرا پيگير اين وضعيت نيست.

هر سال شمار زیادی از ایرانیان با استفاده از دو هفته تعطیلات نوروزی برای تفریح به ارمنستان سفر می کنند.

سفر به ارمنستان در همین حال فرصتی نادر برای گروهی از ایرانیان است تا در کنسرت‌های گروه‌های موسیقی پاپ ایرانی که ساکن خارج از کشور هستند شرکت کنند.

در ایام نوروزی علاوه بر این دیسکو‌ها و کلوب‌های شبانه شهر ایروان نیز در این روز‌ها موسیقی ایرانی پخش می کنند.

تعدادی از دی‌جی‌های ایرانی از قبل این اماکن را برای ایام نوروز کرایه کرده‌ و با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی و سفر ایرانیان، برنامه‌های گوناگونی را برای تفریح‌های شبانه ترتیب می دهند.

XS
SM
MD
LG