لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه اعتماد ملی ، نامه ۲۰۰ تن از روزنامه نگاران در اعتراض به رفتار وزارت کشور با خبرنگاران را منتشر کرد.
روزنامه اعتماد ملی ، نامه ۲۰۰ تن از روزنامه نگاران در اعتراض به رفتار وزارت کشور با خبرنگاران را منتشر کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی، درسرمقاله امروز خود با عنوان « درخشش زير تيغ تخريب» از ظهور يک جريان خطرناک در انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.


نويسنده اين روزنامه، تاکيد کرد که در داخل کشور يک جريان نوظهور اما پراشتها برای تسخير مجلس خبرگان رهبری و پياده کردن اهدافی که تشريح آنها فرصت ديگری را می طلبد، خيز برداشته بود اما خوشبختانه ناکام ماند.


اين روزنامه به طور تلويحی طيف مصباح يزدی و شاگردانش را، برخوردار از تفکر افراطی و فی نفسه خطرناک معرفی کرد و نوشت اگر آنان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پيروزی می رسيدند تهديدی برای رهبری انقلاب و نظام محسوب می شد.



روزنامه جمهوری اسلامی : در داخل کشور يک جريان نوظهور اما پراشتها برای تسخير مجلس خبرگان رهبری و پياده کردن اهدافی که تشريح آنها فرصت ديگری را می طلبد،خيز برداشته بود اما خوشبختانه ناکام ماند.

روزنامه جمهوری اسلامی، با تاکيد بر نقش آیت الله علی خامنه ای، در ناکام گذاشتن اين گروه، تاکيد کرد که رهبر جمهوری اسلامی در سامان گرفتن ابعاد گوناگون انتخابات خبرگان بسيار کارساز و سرنوشت ساز بود.


سرمقاله نويس اين روزنامه، درباره اقدامات رهبر جمهوری اسلامی برای ناکامی گروهی که آنها را نوظهور، اما پراشتها خوانده، توضيحی نداد اما تاکيد کرد که بخشی از اقدامات ظاهری، و بخش مهمتری غير ظاهری اما بسيار گسترده تر بوده است.


نگرانی از انتخابات


روزنامه کارگزاران، بخشی از مطالب و گزارش های امروز خود را به نگرانی و اعتراض گروه های فعال از دخل و تصرف در آرای مردم اختصاص داده است.


اين روزنامه در عين حال در خبر کوتاهی از تغيير نتيجه انتخابات خبرگان در قزوين خبر داده است.


به نوشته کارگزاران، يک منبع آگاه در قزوين اعلام کرد که به دنبال بازشماری برخی صندوق ها، نتيجه انتخابات خبرگان در قزوين تغيير کرد، و به جای علی اسلامی که پيشتر به عنوان منتخب اين استان معرفی شده بود،هادی باريک بين و علی محمدی تاکندی در انتخابات خبرگان حائز اکثريت آرا قرار گرفتند.


اين روزنامه ضمن اظهار تاسف از وجود تخلف در شمارش اوليه آرای اين استان نوشت که مسوولان انتخابات در قزوين بايد بابت تخلف اوليه در اعلام نتايج انتخابات از مردم عذرخواهی کنند.


اعتراض روزنامه نگاران به دولت


روزنامه اعتماد ملی، نامه ۲۰۰ تن از روزنامه نگاران در اعتراض به رفتار وزارت کشور با خبرنگاران را منتشر کرد و آن را هشدار جامعه رسانه ای کشور به دولت احمدی نژاد خوانده است.



اعتماد ملی: در نامه اعتراض آميزی که به امضای بيش از ۲۰۰ روزنامه نگار رسيده، رفتار دولت نهم، و شخص وزير کشور در اعمال محدوديت برای پوشش شفاف اخبار مربوط به انتخابات مورد نکوهش قرار گرفته است.

به نوشته اين روزنامه، در نامه اعتراض آميزی که به امضای بيش از ۲۰۰ روزنامه نگار رسيده، رفتار دولت نهم، و شخص وزير کشور در اعمال محدوديت برای پوشش شفاف اخبار مربوط به انتخابات مورد نکوهش قرار گرفته است.


به نوشته اعتماد ملی، امضاکنندگان اين نامه، ضمن محکوم کردن رفتار مصطفی پور محمدی در منع ورود خبرنگاران به وزارت کشور، نسبت به تعميم اين سوء تفاهم و انتظار برای تبديل شدن خبرنگاران به کارمندان روابط عمومی دولت احمدی نژاد هشدار دادند.


تغییرات در ایسنا و مهر


روزنامه قدس، از احتمال تغييراتی در خبرگزاری های ايسنا و مهر خبر داد.


قدس با اشاره به نارضايی گروه حاميان دولت از رفتار اين دو خبرگزاری در جريان انتخابات اخير، نوشت که مديران خبرگزاری ايسنا و خبرگزاری مهر، به زودی جای خود را به برخی از اعضای تيم رسانه ای احمدی نژاد، در دولت خواهند داد.


قیمت نان


به دنبال انتشار اخبار متناقض در مورد افزايش قيمت نان، روزنامه ايران، در شماره امروز خود اطلاعيه وزارت بازرگانی مبنی وجود مصوبه ای برای افزايش قيمت نان در اين وزارتخانه را منتشر کرده است.


وزارت بازرگانی در اطلاعيه ضمن تاييد وجود مصوبه وزارت بازرگانی درباره گران شدن نان نوشت که چون اين مصوبه هنوز به طور رسمی به نانوايان ابلاغ نشده، از اجرای مفاد آن جلوگيری شده است.


وزارت بازرگانی با اشاره به اين که قيمت نان در چند سال اخير افزايش نيافته، تنها راه برون رفت از بحران نان را افزايش يارانه اين کالا و يا افزايش قيمت نان اعلام کرده است.


ساعت کار بانک ها


روزنامه همشهری، از تشديد اختلاف نظر دولت و مجلس درباره ساعت کار بانک ها، در پايان مهلت سه ماهه اجرای آزمايشی اين طرح خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، گروهی از اعضای مجلس دو هفته پيش، برای طرح دو فوريتی الزام دولت به بازگشت ساعت کار بانکها به حالت اوليه، امضا جمع کرده اند.


همشهری به نقل از کاظم دلخوش، مخبر کميسيون اقتصادی مجلس نوشته در شرايطی که به نظر می رسد دولت قصد ادامه ساعت کار فعلی بانک ها را دارد، نمايندگان مجلس معتقدند اين طرح راه چاره کاهش ترافيک نيست، و فقط موجب افزايش هزينه ها و اختلال در کار کسبه، تجار و مردم عادی شده است.


اين عضو مجلس تاکيد کرده که اگر دولت طرح تغيير ساعت بانک ها را ادامه دهد، نمايندگان طرح دوفوريتی بازگشت ساعت کار بانک ها به حالت اوليه را به صحن علنی ارائه می کنند.


روزنامه جام جم ، از درگيری مسلحانه در يوسف آباد تهران ، و مرگ يک پليس در اين درگيری خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بعد از ظهر ديروز ماموران کلانتری يوسف آباد در خيابان شيراز جنوبی با دو مرد مسلح درگير شده اند، که بر اثر آن دو پليس مجروح و يک مامور ديگر به نام عيسی حسن زاده جان باخته است.


XS
SM
MD
LG