لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۵

شعار «حجاب اختیاری» در راهپیمایی هواداران کروبی


یکی از هواداران مهدی کروبی. عکس تزئینی است.
یکی از هواداران مهدی کروبی. عکس تزئینی است.
گروهی از هواداران مهدی کروبی، عصر جمعه، دست به راهپيمايی از ميدان ونک تا ميدان تجريش تهران زده و شعارهايی از جمله «حجاب اختياری» و «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند.

این تظاهرات از سوی «ستاد شهروند آزاد» که حامی مهدی کروبی است، سازماندهی شده بود. امیر رشیدی از اعضای این ستاد در مورد شعارهای تظاهرکنندگان به رادیو فردا گفت که «پلاکاردهایی که دست تظاهرکنندگان بود بر مبنای برنامه هایی است که مهدی کروبی ارائه داده، از منشور حقوق بشر تا بیانیه زنان و قومیت ها.»

سايت ادوار نيوز نیز که متعلق به دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) است، اعلام کرد که صدها تن از دانشجويان حامی کروبی، عصر جمعه دست به راهپيمايی از ميدان ونک تا ميدان تجريش تهران زده و شعارهايی از جمله «حجاب اختياری» و «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند.

ادوار تحکيم وحدت از حاميان کانديداتوری مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس شورای اسلامی و یکی از کاندیدادهای اصلاح طلب در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران است.

سايت ادوار نيوز افزوده است که در روزهای گذشته حاميان کانديداها تنها در ميادين تهران تجمع و يا از کاروان های اتومبيل استفاده می کردند اما دانشجويان مطابه محور حامی کروبی که در ميان آنان فعالان دانشجويی تازه آزاد شده پلی تکنيک،دانشجويان ستاره دار دانشگاه های مختلف و فعالان جنبش زنان ،روزنامه نگاران و فعالان سياسی حامی کروبی ديده می شدند، روز جمعه دست به راهپيمايی آرامی از ميدان ونک تا ميدان تجريش زده است.

به گفته این سایت شعار آزادی حجاب و برابری حقوق زنان از دیگر شعارهای اصلی این راهپیمایی چند ساعته بود.

شاهدان عینی همچنین به رادیو فردا گفتند که هواداران میر حسین موسوی دیگر کاندیدای اصلاح طلب و نخست وزیر پیشین ایران نیز روز جمعه در مناطق مختلف تهران از جمله ستارخان، تجریش و ولیعصر دست به راهپیمایی آرام زدند.

یکی از شاهدان عینی همچنین گفت که «حضور علنی نیروهای انتظامی را در شهر می بینیم.»

در همین حال خبرگزاری کار، ایلنا گزارش داد که ميرحسين موسوي كه براي ديدار با مردم كرج و سخنراني در جمع آنان به كرج رفته بود به دليل قطع سيستم صوتي توسط مخالفان موفق نشد سخنرانی کند.
XS
SM
MD
LG