لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

پاکستان: سه ميليون و ۵۰۰ هزار كودك پاكستانى در معرض خطرهاى مرگبار


سازمان ملل مى گويد تقريبا نيمى از ۴۵۹ ميليون دلار كمك درخواستى اضطرارى براى سيل زدگان پاكستان را دريافت كرده است و نبود آب بهداشتى جان سه ميليون و ۵۰۰ هزار كودك پاكستانى را در معرض بيمارى‌هاى مرگبار قرار داده است.

سخنگوی سازمان ملل در پاکستان گفت کشورهای جهان تازه متوجه وسعت خسارات سيل در اين کشور شده‌اند. وقوع سيل، ۱۶۰۰ کشته برجای گذاشته و شمار کسانيکه بر اثر آن آسيب ديده اند حدود ۲۰ ميلييون نفر تخمين زده می‌شود.

کندی ارسال کمک های بشردوستانه برای سيل زدگان پاکستان سبب انتقادهايی شده است. برخی کشورها از بيم سوء استفاده مقام‌های دولتی پاکستان از کمک های مالی ارسالی و احتمال افتادن اين کمک‌ها به دست طالبان چندان تمايلی به ارسال آن نداشته‌اند. در همين حال صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده است که نبود آب بهداشتی جان سه ميليون و ۵۰۰ هزار کودک پاکستانی را در معرض بيماری مرگبار قرارداده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام کرده است که نبود آب بهداشتی جان سه ميليون و ۵۰۰ هزار کودک پاکستانی را در معرض بيماری‌های مرگبار قرار داده است.

سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که روند افزايش سطح آب همچنان ادامه دارد و اين امر در روزهای آينده «موج جديد مرگ و مير» سيل‌زدگان را به دنبال خواهد داشت.

مارتين مووانجا، نماينده‌ی يونيسف در پاکستان روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت که سازمان ملل در حال حاضر روزانه برای يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفر آب آشاميدنی فراهم می‌آورد و این در حالی است که ميليون‌ها نفر در پاکستان نيازمند دريافت آب سالم هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد برای دیدار از مناطق سیل زده در پاکستان به این کشور سفر کرده و روز یکشنبه از کشورهای جهان خواست تا در کمک‌رسانی به ۲۰ میلیون انسان آسیب‌دیده از سیل پاکستان سرعت به خرج دهند.

بان‌گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در دیدارهای خود با مقام های پاکستان و سفر به مناطق آسیب‌زده ایالت پنجاب، خواستار ۴۶۰ میلیون دلار کمک‌ جهانی برای کمک‌رسانی اولیه و فوری به آسیب‌دیدگان شد و تأکید کرد که بازسازی دوباره روستاها، و احیای تجارت و کشاورزی آسیب‌دیده پاکستان در بلند مدت، میلیاردها دلار هزینه در بر خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG