لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

تابلوی پيکاسو رکورد حراج آثار هنری را شکست


«برهنه ، برگهای سبز و نيم تنه» پيکاسو
«برهنه ، برگهای سبز و نيم تنه» پيکاسو
روز سه شنبه در حراجی در شهر نيويورک يک تابلو پيکاسو به بهای تقريبا ۱۰۶ ميليون دلار به فروش رفت.

به گفته مسئولان موسسه کريستی که اين حراج را برگزار کرده اين تابلو رکورد قيمت آثار هنری را که در حراج فروش رفته اند، شکسته است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان اين تابلو که عنوان آن « برهنه ، برگهای سبز و نيم تنه » است به يک خريدار که هويت وی مشخص نشده ، فروخته شد. کارمندان موسسه کريستی از هيجان و فضای استثنايی حاکم بر اين حراج صحبت می کنند.

در اين حراج که از آغاز تا پايان حدود ۹ دقيقه طول کشيد، هشت علاقمند شرکت کرده اند که برخی در سالن حراج بوده و ديگران از طريق تماس تلفنی جزييات آن را دنبال می کردند.

در مرز هشتاد و هشت ميليون دلار رقابت برای مالکيت اين اثر به دو خريدار محدود شد و آنها با پيشنهاد مبلغ بيشتر بهای اين تابلو را به مرز ۹۵ ميليون دلار رساندند که در نهايت به يکی از اين دو مشتری فروخته شد. با احتساب هزينه و کميسيون موسسه کريستی بهای نهايی اين تابلو به ۱۰۶ ميليون دلار رسيد.

شبکه خبری سی ان ان می نويسد تابلوی « برهنه ، برگهای سبز و نيم تنه » يکی از نقاشی های گردآورنده مشهور آثار هنری مدرن به نام فرانسيس لسکر برودی است که ماه نوامبر سال گذشته درگذشت.

او همسر يک صاحب شرکت های بزرگ ساختمانی بود که از دهه ۴۰ ميلادی جمع آوری آثار هنری را آغاز کرد و در تمام اين مدت اين آثار از جمله تابلوی پيکاسو در خانه آنها نگهداری می شد.

کارشناسان آثار هنری اين تابلو پيکاسو را که در سال ۱۹۳۲ خلق شده به نام « گمشده » می شناسند چون هيچگاه تصويری از آن بصورت رنگی چاپ نشده است. ماری ترسه والتر معشوقه پيکاسو در آن دوران الهام بخش خلق اين تابلو بوده است.

به نوشته شبکه خبری سی ان ان قبل از اين گرانقيمت ترين اثر هنری که در حراج فروخته شده است مجسمه برنزی به نام « مرد متحرک» اثر آلبرتو جياکومتی که در فوريه امسال به بهای بيشتر از ۱۰۴ ميليون دلار به فروش رفت.

گرانقيمت ترين اثری که از پيکاسو قبل از اين به فروش رفته است تابلويی است به نام « پسر بچه و پيپ » که در سال ۱۹۰۵ کشيده شده و در ماه می ۲۰۰۴ به بهای ۱۰۴ ميليون دلار فروخته شد.
XS
SM
MD
LG