لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

دستگیری قاچاقچیان اورانیوم در ترکیه


اکيپ های پليس شعبه مبارزه با جرایم ويژه در استانبول موفق شدند طی عملياتی پنج عضو يک شبکه خريد و فروش اورانيوم را دستگير کنند.
اکيپ های پليس شعبه مبارزه با جرایم ويژه در استانبول موفق شدند طی عملياتی پنج عضو يک شبکه خريد و فروش اورانيوم را دستگير کنند.

در ترکيه اعضای يک شبکه خريد و فروش اورانيوم شناسايی و دستگير شدند.


به گفته پليس ترکيه، اين شبکه قاچاق مواد هسته ای قصد داشت به چند شهروند عرب اورانيوم بفروشد. سازمان امنيت ملی ترکيه تلاش های خود را برای شناسايی و دستگيری قاچاقچيان مواد هسته ای افزايش داده است.


سه شنبه ۱۲ دسامبر، اکيپ های پليس شعبه مبارزه با جرايم ويژه در استانبول موفق شدند طی عملياتی پنج عضو يک شبکه خريد و فروش اورانيوم را دستگير کنند.


به گزارش آژانس خبرترک، پليس با کنترل مکالمات تلفنی اين قاچاقچيان، محل فروش اورانيوم را در محله «بايرام پاشا»ی استانبول شناسايی و سپس افراد اين شبکه قاچاق را بازداشت کرد.


پليس چند کپسول ويژه را از اين قاچاقچيان بدست آورده که داخل آنها اورانيوم و زهر مار سمی جاسازی شده بود. افراد بازداشت شده که هويت آنها فاش نشده، به دادگاه جمهوريت استانبول منتقل شده اند.


پليس، کپسول های حامل اورانيوم را به مرکز تحقيقات اتمی «کوچوک چکمجه» استانبول فرستاد. مرکز تحقيقاتی و پژوهشی اتمی «کوچوک چکمجه»، وجود اورانيوم در کپسول های بدست آمده از قاچاقچيان را تاييد کرده است.


به گفته پليس استانبول، اين قاچاقچيان قصد داشتند به چند شهروند عرب اورانيوم بفروشند. هويت خريداران اورانيوم نیزمنتشر نشده است.


پليس نسبت به دستيابی تروريست های بنيادگرا به مواد هسته ای نگران است و به همين دليل تحقيقات برای شناسايی و متلاشی کردن شبکه های احتمالی قاچاق مواد هسته ای که عمدتا از اروپای شرقی و روسيه وارد ترکيه می شوند، گسترش یافته است.


XS
SM
MD
LG