لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۳

کشتی جوانان ايران قهرمان آسيا شد


تيم ملی کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های قهرمانی ۲۰۰۹ آسيا قهرمان شد.
تيم ملی کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های قهرمانی ۲۰۰۹ آسيا قهرمان شد.
تيم ملی کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های قهرمانی ۲۰۰۹ آسيا در مانيل فيلیپين با سه طلا و چهار برنز و با ۶۶ امتياز به مقام نخست رسيد.

تيم های قزاقستان و هند به ترتيب با ۶۱ و ۶۰ امتياز دوم و سوم شدند. مصطفی حسين خانی، محمد قاسمی و عرقان اميری مدال طلا گرفتند.

در وزن ۵۰ کيلوگرم محمد اسماعيلی با شکست از حريف قزاقستانی در دور نخست و حذف کشتی گير پيروز در دور بعدی از صحنه رقابت ها حذف شد.

سينا امينی در وزن ۵۵ کيلوگرم پس از پيروزی بر حريفی از کره جنوبی در دور دوم از کشتی گير هندی شکست خورد و با راهيابی کشتی گير هندی به مرحله پايانی، امينی در ميان بازنده ها بر کشتی گير مغولستان پيروز شد و به مسابقه رده بندی برای مدال برنز رسيد که با پيروزی بر حريفی از چين تايپه به مدال برنز دست يافت.

محمد يوسفی در ۶۰ کيلوگرم در دور نخست بر حريف ازبکستانی پيروز شد، اما در دور دوم با شکست از حريف قزاقستانی به جمع بازنده ها رفت. با فيناليست شدن کشتی گير قزاق، يوسفی پس از ضربه کردن نماينده کشتی اندونزی به مسابقه رده بندی راه يافت تا در مسابقه با کشتی گير ژاپنی به پيروزی و مدال برنز برسد.

در دسته ۶۶ کيلوگرم مصطفی حسين خانی حريف مغولی را در دور نخست شکست داد. در دور دوم کشتی گير کره جنوبی را مغلوب کرد و پس از پيروزی بر کشتی گير ازبکستانی به مرحله پايانی راه يافت و در مسابقه با کشتی گير اهل قرقيزستان به پيروزی رسيد و مدال طلا گرفت.

محمد قاسمی در دسته ۷۴ کيلوگرم در دور نخست کشتی گير تايوانی را ضربه فنی کرد. در دور دوم بر حريف قرقيزستانی پيروز شد و پس از پيروزی بر کشتی گير اهل کره جنوبی به مرحله پايانی راه يافت و با پيروزی از حريف قزاقستانی به مدال طلا رسيد.

حسن رحيمی در وزن ۸۴ کيلوگرم در دور نخست استراحت داشت. در دور دوم از کشتی گير اهل ازبکستان شکست خورد تا با راهيابی کشتی گير ازبک به مرحله پايانی او برای مدال برنز با کشتی گير قزاقستان پيکار کند و با پيروزی به مدال برنز برسد.

عرفان اميری در دسته ۹۶ کيلوگرم در دور نخست کشتی گير هندی را شکست داد. در دور دوم هم بر نماينده قزاقستان پيروز شد و برای مدال طلا به پيکار کشتی گير ازبکستان رفت تا با پيروزی بر اين حريف صاحب گردن آويز طلا شود.

در رقابتهای کشتی آزاد جوانان آسيا تيم های ملی ايران، قزاقستان و هند برای مقام قهرمانی با يکديگر رقابت داشتند.

تيم ايران در نخستين روز توسط حميد رضايی در دسته ۱۲۰ کيلوگرم به مدال برنز رسيده بود. او در دور اول بر حريفی از کره جنوبی پيروز شد، اما در دور دوم در برابر حريف هندی شکست خورد و به دليل حضور تنها هفت کشتی گير در اين وزن به مدال برنز دست يافت.

پيش از اين تيم ملی کشتی فرنگی جوانان ايران هم با سه مدال طلا، يک نقره و سه برنز به مقام قهرمانی ۲۰۰۹ آسيا دست يافته بود.
XS
SM
MD
LG