لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۱

پيش فروش بيش از ۱۲۰ هزار دستگاه «آى پد» در نخستين روز


بر اساس گزارش هاى منتشره، شركت اپل كه اخيرا محصول تازه خود به نام «آى پد» را معرفى كرده است در نخستين روز ثبت سفارش، بيش از ۱۲۰ هزار دستگاه را پيش فروش كرده است.

اپل كه بيشتر به دليل توليد كامپيوترهاى مكينتاش و همچنين تلفن هاى نسل سوم «آى فون» شناخته مى شود روز ۲۷ ژانويه لوح رايانه لمسى يا «آى پد» را پس از ماه ها گمانه زنى در باره محصول تازه خود به بازار معرفى كرد.

با اين محصول كه به گفته استيو جابز، رييس كمپانى اپل، بين لپ تاپ و تلفن آى فون است مى توان فيلم ديد، بازى كرد و در اينترنت به گشت و گذار پرداخت.
بر اساس گزارش ها، با آغاز ثبت سفارش اين محصول در روز جمعه، ۱۲ مارس، بيش از ۱۲۰ هزار دستگاه آى پد پيش فروش شد كه بيانگر ثبت پنج هزار دستگاه در هر ساعت است. با اين حال، ميزان سفارش اين محصول در روزهاى شنبه و يكشنبه سقوط كرد و به هزار دستگاه در هر ساعت رسيده است.

برآورد مى شود كه تا پايان هفته گذشته بيش از ۱۵۰ هزار دستگاه آى پد به صورت اينترنتى پيش فروش شده باشد. اين در حالی است كه رقم ياد شده، سفارش هاى ثبت شده از سوى فروشگاه هاى اپل در سراسر آمريكا را در بر نمى گيرد.

آى پد در سه نوع ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گيگابايتى و به دو صورت «واى فاى» (استفاده بی سیم از اینترنت) و واى فاى همراه با «3G» (اینترنت پر سرعت) عرضه شده و گزارش ها حاكى است كه بيشترين استقبال خريداران، از نوع واى فاى بوده است.

قيمت مدل ۱۶ گيگابايتى اين محصول از ۴۹۹ دلار آغاز مى شود و گران قيمت ترين آن ۶۴ گيگابايتى است كه بهاى آن از ۶۹۹ دلار آغاز و تا ۸۲۹ دلار نيز افزايش مى يابد.

يكى از تحليلگران «موسسه مالى وال سنت» مى گويد: اپل توانسته كه در نخستين روز ثبت پيش سفارش آى پد بيش از ۷۵ ميليون دلار درآمد كسب كند و اين در حالى است كه ۹۹.۹ درصد سفارش دهندگان نه به طور مستقيم اين محصول را ديده اند و نه به آن دست زده اند.

ويكتور كاسترول مى افزايد: اين فروش در حالى صورت گرفته است كه ارسال نخستين دستگاه هاى آى پد به مشتريان سه هفته طول مى كشد. اين فوق العاده است.

با اين حال هنوز بسيارى از علاقمندان محصولات اپل منتظرند تا عملكرد آى پد را از نزديك مشاهده كنند و بر اساس پيش بينى برخى از تحليلگران، انتظار مى رود با ارسال نخستين دستگاه هاى آى پد بيش از يك ميليون سفارش جديد ثبت شود.

لوح رايانه اى جديد اپل ۲۴.۵ سانتى متر است و به گفته مدير شركت اپل، باترى آن به مدت ۱۰ ساعت كار مى كند.
XS
SM
MD
LG