لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۷

شكست استقلال و صبا در لیگ فوتبال قهرمانان آسیا


داور مسابقه صبا و پاختاکور ازبکستان کارت قرمز را به محسن یوسفی نشان می دهد.
داور مسابقه صبا و پاختاکور ازبکستان کارت قرمز را به محسن یوسفی نشان می دهد.
در پى شكست يك بر صفر صباى ايران از پاختاكور ازبكستان در قم، تيم استقلال ايران نيز در دوحه با نتیجه يك بر صفر از تيم ام صلال قطر در لیگ قهرمانان آسیا شكست خورد.

اين شكست ها باعث شد تا هر دو تيم ايرانى در گروه هاى خود از راهيابى به مرحله دوم نااميد شوند. در اين گروه الاتحاد عربستان با هفت امتياز اول است و استقلال تنها يك امتياز از سه مسابقه دارد.

در ورزشگاه زيبا ولى كم تماشاگر ام صلال دوحه، تيم استقلال تهران يك نمايش كم روحيه و پژمرده را به نمايش گذاشت و تنها حمله هاى آنان بعد از گل دقيقه ۶۷ ام صلال بود كه با سه تعويض و آوردن فرهاد مجيدى، على عليزاده و پژمان منتظرى چند بار هم تا آستانه گلزنى هم پيش رفت.

اما مسابقه هاى اخبر تيم هاى ايرانى، از جمله تيم ملى، در بازيابى مسابقه ناكام بود تا تيم قطرى موفق به حفظ دروازه اش شود. ام صلال با اين پيروزى شش امتيازى شد و در پشت سر تيم الاتحاد عربستان، موقعيتى مناسب براى صعود پيدا كرد.

در گروه سوم تيم الجزيره امارات با دو امتياز در رده سوم است و استقلال با يك امتياز در قعر جدول قرار دارد. مسابقه بعدى استقلال در بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ آوريل با همين تيم ام صلال در ورزشگاه آزادى تهران است.

برتری تیم قطری بر استقلال

نيمه نخست مسابقه در حالى بدون گل مساوى تمام شد كه ام صلال بر استقلال برترى داشت و چند بار دروازه كاپيتان وحيد طالب لو را تهديد به سقوط كرد.

دو گل در نيمه دوم براى پاختاكور ازبكستان كافى بود تا صباى ده نفره را در خانه اش دو بر صفر شكست دهد و از راهيابى به دور دوم نااميد سازد.
استقلال در غياب فرهاد مجيدى تيمى دونده اما شتاب زده و بى برنامه مى نمود. در مقابل تيم ام صلال با توجه به قدرت استقلال در خط ميانى و قدرت نفوذ خسرو حيدرى از جناج چپ، موفق شد با زير فشار قرار دادن هر بازيكن پا به توپ استقلالى و پوشش حمايت كننده از بازيكن درگير خودى، عملا بازيكنان تيم مهمان را به بازى عجولانه و ارسال پاس هاى اشتباه وادار كند.

در شروع نيمه دوم امير قلعه نويى، سرمربى تيم استقلال، براى سرعت بخشيدن بيشتر به بازى و بالا بردن قدرت حمله، مجيدى را بدون بازوبند كاپيتانى به جاى اميد روانخواه به زمين فرستاد.

در اين نيمه ام صلال با همان روش نيمه نخست تمركز در بستن راه نفوذهاى خسرو حيدرى را ادامه داد. آشفتگى خط دفاعى استقلال و از كار افتادن خط ميانى، باعث شد تا ام صلال همچنان تيم برتر زمين و خطر ساز براى دروازه تيم تهرانى باشد.

در دقيقه ۶۷ ماگنيو آلوز با پاسى پخته هموطن برزيلى اش فابيو سزار را در موقعيت شليك قرار داد تا وی با يك ضربه دقيق سرانجام طالب لو را تسليم كند.

با خوردن اين گل، قلعه نويى در دقيقه ۷۱ دومين تعويض را با فرستادن على عليزاده به جاى بيژن كوشكى انجام داد تا بازى را تهاجمى و تاكتيك تيم را عوض كند. اما هرچه كوبيد به در بسته خورد.

در مسابقه ديگراين گروه، تيم هاى الجزيره و الاتحاد عربستان در دبى صفر بر صفر مساوى شدند.

صبا ده نفره در قم باخت

دو گل در نيمه دوم براى پاختاكور ازبكستان كافى بود تا صباى ده نفره را در خانه اش دو بر صفر شكست دهد و از راهيابى به دور دوم نااميد سازد. اين مسابقه در گروه اول انجام شد.

بعد از خطاى خطرناك محسن يوسفى و اخراج او در دقيقه ۲۶، آهنگ بازى به تمامى به سود تيم ازبك عوض شد و برادران زين الدين و فرهاد تاجى يف به ترتيب در دقيقه هاى ۵۶ و ۸۳ دروازه تيم صبا گشودند تا موقعيت شان در صدر گروه مستحكم تر شود.
XS
SM
MD
LG