لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۹

استقلال، قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران شد


استقلال تهران با پيروزى يك بر صفر بر پيام مشهد، در سايه پيروزى خرد كننده چهار بر يك فولاد بر ذوب آهن در اهواز، قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران شد.

هر دو تيم با ۶۶ امتياز به كار خود پايان دادند، اما استقلال به لحاظ تفاضل گل بهتر سرانجام به مقام قهرمانى دست يافت. ذوب آهن پيش از بازى اعلام كرده بود كه جام قهرمانى را به شهداى اصفهان هديه مى كند، اما با شكستى خردكننده آن را از دست داد.

در مشهد، استقلال در حالى با تك گل دقيقه ۴۱ فابيوجان واريو پيام را شكست داد كه در دقيقه ۸۵ آرش برهانى يك ضربه پنالتى حساس را هدر داد و آن را به بيرون زد. به ثمر رسيدن اين پنالتى مى توانست استقلالى ها را از زير فشار عصبى بيرون كند.

به گزارش خبرگزارى مهر، در فاصله ۲۰ ساعت پيش از اين مسابقه بازيكنان تيم پيام به دليل عدم دريافت طلب پولى خود، اردوى شبانه روزى را ترك و انجام مسابقه را با تهديد روبه رو كردند.

اختلاف مالى بازيكنان با مسوولان باشگاه پيش از شروع اين مسابقه سرنوشت ساز به هر شكل حل شد تا بازى انجام شود. اين مسابقه به همان اندازه براى قهرمانى استقلال اهميت داشت كه براى گريز از سقوط به ليگ يك تيم پيام مشهد.

اين حساسيت بر روند بازى دو تيم تاثيرى محسوس داشت و بازى سريع دو تیم فاقد دقت و همراه با پاس هاى پر اشتباه بود.

در اواخر اين مسابقه، برگى زر و اشپيم آرفى از پيام و اسماعيل بيك زاده از استقلال به دليل خطا و پرخاشگرى از بازى اخراج شدند.

پيام با اين شكست در پى برق شيراز و داماش گيلان از ليگ برتر سقوط كرد.

شكست سنگين ذوب آهن

ذوب آهن در دقيقه ششم با ضربه نادر احمدى از فولاد ميزبان عقب افتاد و با اين كه در دقيقه ۷۲ با ضربه سر مصطفى صالحى نژاد به گل تساوى دست يافت، سه گل احمد آل نعمه در دقيقه ۷۵، محمد قاضى در دقيقه ۷۷ و سجاد فيض اللهى در دقيقه ۲+۹۰ باعث شكست سنگين اين تيم اصفهانى شد و جام قهرمانى را در فاصله ۱۵ دقيقه پايانى ليگ از دست داد.

خداداد افشاريان، داور مسابقه در دقيقه ۳+۹۰ نيز سجاد فيض الهى را پس از زدن گل، به دليل در آوردن پيراهن و اخطار دوم اخراج کرد.

پيروزى پرسپوليس براى سكوهاى خالى

پس از شكست بى سابقه پنج بر يك پرسپوليس از الغرافه قطر، پرسپوليس هفته سختى را پشت سر گذاشت و حتى يك بار هواخواهانش مانع انجام تمرين بازيكنان اين تيم شدند.

قهر هواداران باعث شد تا پرسپوليس در مسابقه با راه آهن در ورزشگاه آزادى پيروزى دو بر صفر را براى نخستين بار در حضور تماشاگرانى كمتر از ۵۰۰ نفر بدست آورد.

جالب اين كه پيش از شروع بازى، بيشترين تشويق از آن افشين قطبى، سرمربى تازه تيم ملى بود. كريم باقرى، على كريمى، ابراهيم توره و مازيار زارع غايبان تيم سرخپوش بودند و نيمه نخست مسابقه با راه آهن با بى تفاوتى فاقد گل و نكته قابل اشاره بود.

محمد منصورى تازه نفس با شليك ازپشت محوطه جريمه در دقيقه ۵۴ گل نخست را زد و به هنگامى كه راه آهن قصد تلافى داشت، در يك ضد حمله عليرضا نيكبخت واحدى با فرار و پاسى خوب موقعيت گل را براى هادى نوروزى در دقيقه ۷۵ فراهم كرد.

مسابقه بدون گل پرسپوليس و راه آهن در دو فصل پيش، حدود هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادى داشت.

اخراج محمد مايلى كهن و فيروز كريمى

در كرج، سايپا چهار بر دو مغلوب صباى قم شد. مهمترين حادثه اين بازى، اخراج محمد مايلى كهن، سرمربى سايپا در دقيقه ۳۵ و پنچ دقيقه پس از اخراج بازيكنش امين منوچهرى بود.

بيرون نرفتن مايلى كهن از زمين، باعث پنج دقيقه وقفه در جريان بازى شد. مايلى كهن با صادق ورمزيار درگيرى لفظى پيدا كرد و فيروز كريمى، سرمربى صبا هم بنا به گزارش داور چهارم به داور وسط اخراج شد.

مس كرمان با پيروزى درخشان چهار بر صفر بر پيكان قزوين با ۶۱ مقام سوم را حفظ كرد تا سال آينده يكى از چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا باشد.

تساوى بدون گل سپاهان در ميزبانى تيم مقاومت سپاسى شيراز به اعتراض تماشاگران سپاهانى و درخواست اخراج فرهاد كاظمى، سرمربى ناموفق اين تيم منجر شد.

سپاهان با ۵۶ امتياز چهارم شد و يك پله بالاتر از پرسپوليس ايستاد.

تيم ملوان هم در خانه اش با ابومسلم بازى بدون گل داشت تا ابومسلم با ۳۵ امتياز در ليگ برتر باقى بماند. استقلال اهواز هم در خانه برق دو بر صفر پيروز شد تا ليگ برترى باقى بماند.

مسابقه پاس و داماش گيلان در همدان هم سه بر سه مساوى شد.
XS
SM
MD
LG