لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۹

روزنامه «اخبار» بزودی منتشر می شود


محمد قوچانی ، سردبير سابق روزنامه شرق : شعار ۵ روزنامه در يک روزنامه را انشاءالله در اخبار پيگيری خواهيم کرد
محمد قوچانی ، سردبير سابق روزنامه شرق : شعار ۵ روزنامه در يک روزنامه را انشاءالله در اخبار پيگيری خواهيم کرد

روزنامه «اخبار» که به مدت چندین سال در محاق توقیف بود قرار است در پایان سال جاری بار دیگر انتشار خود را آغاز کند.


روزنامه اخبار، که در نيمه دوم دهه ۷۰ خورشيدی منتشر می شد، دارای خط مشی ميانه روانه بود.


قرار است دوره جديد روزنامه اخبار تا قبل از عيد نوروز امسال، و به سردبيری محمد قوچانی منتشر شود.


آقای قوچانی، پيش از اين سردبير روزنامه شرق بوده است. اين روزنامه پرتيراژ و ميانه رو، دو بار در محاق توقيف موقت قرار گرفت.


نخستين بار، پيش از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۲ خورشيدی، که بيش از دو هفته به طول نينجاميد. و دومين بار، درتابستان سال جاری، که تاکنون ادامه داشته است، و به نظر نمی رسد ابراز اميدواری دست اندرکاران اين روزنامه به انتشار آن درست باشد.


محمد قوچانی در اين مورد به «روزنا»، سایت روزنامه اعتماد ملی گفته است: «پرونده شرق در دادگاه است ولی متاسفانه وقت رسيدگی برای آن تعيين نشده است. به نظر مي رسد اراده ای وجود نداشته باشد که وضعيت شرق روشن شود.»


در آن هنگام، بسياری از تحليل گران گفتند که دومين توقيف موقت روزنامه شرق بی ارتباط با انتخابات شوراهای شهر و روستا و خبرگان رهبری در آذرماه سال جاری نيست.


به عقيده آنان، هيات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد با اين اقدام خواسته بود هواداران اکبر هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان را از تنها رسانه موثر خود محروم کند واز توان آنان در اين انتخابات بکاهد.


نگاه به تجربه شرق


آقای قوچانی گفته است: «با احترام به آن چيزی که به عنوان شرق منتشر شده، بنده و برخی از همکارانم به زودی روزنامه جديدی را به نام "اخبار" منتشر خواهيم کرد. فکر مي کنم که بتوانيم روزنامه اخبار را با نگاهی به تجربه شرق اما به عنوان يک روزنامه مستقل با تعريف خاص خودش منتشر کنيم.»


سردبير سابق روزنامه شرق در پاسخ به اين پرسش، که آيا روزنامه اخبار هم ويژگی های شرق را خواهد داشت، گفته است: «بر اين عقيده هستم که بايد روزنامه ای را منتشر کنیم که بتواند به تمام نيازهای مخاطب پاسخ دهد. بر اين اساس، روزنامه اخبار يک روزنامه صرفاً سياسی نخواهد بود. روزنامه اخبار روزنامه ای است که به همه حوزه های فرهنگ، اجتماع، سياست، ورزش و اقتصاد توجه خواهد داشت. همچنين شعار ۵ روزنامه در يک روزنامه را انشاءالله در اخبار پيگيری خواهيم کرد.»


به گفته آقای قوچانی، « شماره يک شرق با شماره پايانی خودش تفاوت های بسيار زيادی پيدا کرده بود و روزنامه جديدی هم که ما منتشر مي کنيم مثل روز اول شرق نخواهد بود بلکه مثل روز پايانی شرق خواهد بود.»


XS
SM
MD
LG