لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۷

الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا مغلوب سپاهان اصفهان شد


در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان اصفهان در هوای بارانی و زمین لغزنده ورزشگاه فولادشهر به مصاف الهلال عربستان رفت و بازی باخته را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود خاتمه داد.

اولین موقعیت جدی را تیم با سابقه الهلال خلق کرد و ناصر شمرانی توپ را به تیر عمودی سپاهان زد. در دقیقه ۱۷ پاس محرم نویدکیا که به تازگی از بند مصدومیت رسته، درون محوطه به اروین بولکو رسید و این مهاجم آلبانیایی با هوشیاری، گل سپاهان را به ثمر رساند.

اما در ادامه، الهلال روی ضربه کرنر با ضربه سر سگوندو کاستیو به گل مساوی رسید. کاستیو عضو تیم ملی اکوادور است و با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یافته.

دقایقی بعد با اشتباه رحمان احمدی در نوع استقرار و خروجش از دروازه، گل دوم الهلال به ثمر رسید و کرنر ارسالی تیاگو که اهل برزیل است، به طرز عجیبی به طور مستقیم وارد دروازه سپاهان شد.

نیمه دوم با حملات سپاهان آغاز شد و زردپوشان اصفهانی برای جبران شکست به میدان آمدند. در دقیقه ۷۱ ضربه کاشته امید ابراهیمی از بالای دروازه الهلال بیرون رفت اما دو دقیقه بعد، مهدی شریفی پشت محوطه جریمه الهلال صاحب توپ شد و شوت از راه دور او از فاصله حدوداً ۲۵ متری، گل دوم و مساوی سپاهان را رقم زد.

توپخانه سپاهان همچنان می‌غرید و در دقیقه ۷۹ داور نقطه پنالتی را به سود این تیم اعلام کرد اما هادی عقیلی توپ را روانه اوت کرد. با این حال، در دقیقه ۹۰ شوت از پشت محوطه جریمه جواهیر سوکای آلبانیایی گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا زردپوشان ایرانی اولین برد خود را کسب کنند و با سه امتیاز در رده دوم قرار بگیرند. الهلال هم با یک امتیاز، قعرنشین گروه D باقی ماند.

دیگر دیدار این گروه بین السد قطر و الاهلی امارات برگزار شد که این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در ترکیب سپاهان رحمان احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، حسین پاپی، محرم نویدکیا، اروین بولکو، علی حمودی، یعقوب کریمی (جواهیرسوکای) و مهدی شریفی بازی کردند.

سامی جابر سرمربی الهلال عربستان معتقد بود تیمش مستحق شکست نبوده. این اسطوره فوتبال عربستان که ۲۰ سال در الهلال بازی کرده و ۱۵۶ بازی ملی دارد به خبرنگاران گفت: فرصت‌های گل‌زنی زیادی به دست آوردیم و از دست دادیم. دو گل روی اشتباه فردی خوردیم. بازی باید مساوی تمام می‌شد اما شرایط بد هوا روی نتیجه تأثیر گذاشت. سپاهان آن تیمی نبود که من می‌شناختم و نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و ضعیف شده.

سامی‌ جابر درباره میزبانی سپاهان گفت: همانطور که در نشست قبل از بازی هم گفتم از مردم خوب اصفهان و استقبال گرم آن‌ها تشکر می‌کنم و همچنین از میزبانی سپاهان هم ممنونم.

او در پاسخ به این سوال که سپاهان بر‌تر از الهلال بود، به خبرنگاران گفت: شاید شما از بازی دیگری سخن می‌گویید.

زلاتکو کرانچار هم پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: روی ضربات ایستگاهی حریف خیلی تمرین کرده بودیم اما روی همین ضربات ایستگاهی دو گل خوردیم و بازنده به رختکن رفتیم. پنالتی را هم از دست دادیم اما امیدمان را حفظ کردیم و برنده شدیم.

او درباره اظهارات سامی‌ جابر گفت: شاید او بازی دیگری را دیده که این حرف‌ها را زده! به هر حال او حق اظهارنظر دارد اما خوشحالم که نمی‌تواند از داور شکایت کند زیرا داور بسیار خوب قضاوت کرد.

سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا شریفی به عنوان پدیده گلزن و جوان اول ماه‌های اخیر این تیم، می‌تواند به تیم ملی دعوت شود گفت: باید به او اجازه دهیم که نمایش خوب خود را ادامه بدهد و به مرور توانایی‌هایش را ثابت کند اما شایستگی دعوت به تیم ملی را دارد.

تساوی ارزشمند تراکتورسازی در قطر

تراکتورسازی تبریز دیگر نماینده ایران بود که بازی خود را در ورزشگاه بن‌خلیفه قطر مقابل لخویا برگزار کرد و با این تیم به تساوی بدون گل رسید.

ابراهیمی در دقیقه ۲۵ توپ را به تیر دروازه میزبان زد. قبل از او، لخویا در دقیقه ۱۶ صاحب ضربه پنالتی شد که سباستین سوریا مهاجم اروگوئه‌ای تبار تیم ملی قطر توپ را به بیرون فرستاد. اما حامد لک که خودش مرتکب پنالتی شده بود، جهت ضربه را درست تشخیص داده بود.

ولادیمیر در دقیقه ۳۰ توپ را به تیر دروازه تراکتورسازی زد اما در مجموع، توپی از خط دروازه‌ها نگذشت. در نیمه دوم هم واکنش‌های خوب حامد لک اجازه گلزنی به نماینده قطر نداد.

در دقیقه ۵۹ لخویا به گل رسید که کمک داور آفساید گرفت و سرانجام نیز بازی با تساوی بدون گل تمام شد. محمد نصرتی از تراکتورسازی در دقیقه ۸۹ از زمین اخراج شد.

تراکتورسازی در دیدار اولش هم با اخراج علی کریمی ۱۰ نفره شده بود.

تراکتورسازی با این تساوی ۴ امتیازی شد و قبل از بازی الاتحاد عربستان و العین امارات موقتاً به صدر جدول راه یافت. در ترکیب تراکتورسازی حامد لک، محمد نصرتی، محمد ابراهیمی (نوید خوش‌هوا)، مرتضی اسدی، مهدی کیانی، جواد کاظمیان (میثم بائو)، حبیب گردانی، فرشاد احمدزاده (مسعود ابراهیم‌زاده)، سعید دقیقی، میلاد فخرالدینی و مهدی کریمیان به میدان رفتند.

تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: دیروز گفتم شانس کمی برای صعود داریم اما امروز توانستیم تیم قدرتمندی چون لخویا را کنترل کنیم و من از امروز به بعد قطعاً به صعود فکر می‌کنم. تراکتور امروز یک ماشین فراری بود و توانست بازی خوبی ارائه کند.
XS
SM
MD
LG