لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

کاخ سفید جدول زمانی خروج از عراق را رد کرد


دانا پرينو می گوید که رييس جمهوری آمريکا منتظر رای سنا درباره لايحه کنگره است تا در نهايت آن را رد و لايحه جديدی جايگزين آن نمايد.
دانا پرينو می گوید که رييس جمهوری آمريکا منتظر رای سنا درباره لايحه کنگره است تا در نهايت آن را رد و لايحه جديدی جايگزين آن نمايد.

کاخ سفيد روز چهارشنبه اعلام کرد که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا لايحه جدول زمانی برای خروج ارتش آمريکا از عراق را که توسط مجلس نمايندگان به تصويب رسيده است را وتو خواهد کرد.


مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه لايحه ای را به تصويب رساند که در آن علاوه بر تامين بودجه جنگ در عراق و افغانستان جدول زمانی برای خروج ارتش امريکا از عراق به تصويب رساند.


دانا پرينو، از سخنگويان کاخ سفيد در اظهار نظر کوتاهی پس از تصويب اين لايحه گفت که رييس جمهوری آمريکا منتظر رای سنا درباره اين لايحه است تا در نهايت آن را رد و لايحه جديدی جايگزين آن نمايد.


خانم پرينو در بيانيه ای گفت که مجلس نمايندگان لايحه نا اميد کننده ای را تصويب کرده که بر تاريخ تسليم شدن تاکيد می کند، دست فرماندهان را می بندد و شامل ميلياردها دلار هزينه غير مرتبط با جنگ است.


سخنگوی کاخ سفيد اظهار داشت که مجلس نمايندگان امشب رای به «شکست» در عراق داد و رييس جمهوری لايحه آنها را وتو خواهد کرد.



مجلس نمايندگان لايحه نا اميد کننده ای را تصويب کرده که بر تاريخ تسليم شدن تاکيد می کند، دست فرماندهان را می بندد و شامل ميلياردها دلار هزينه غير مرتبط با جنگ است.
سخنگوی کاخ سفید

وی گفت که بوش خواستار تصويب سريع اين لايحه توسط سنا است تا بتواند آن را وتو کند و سپس در همکاری با رهبران کنگره لايحه شفافی را برای تامين بودجه نيروهای ما تهيه کند و اين اطمينان را بوجود آورد که مردم امريکا در امنيت به سر می برند.


تعيين جدول زمانی خروج ارتش امريکا


مجلس نمايندگان آمريکا که در اختيار اکثريت دمکرات است از هفته ها پيش خواستار جدول زمانی مشخصی برای خروج نيروهای آمريکايی از عراق شده بود.


لايحه بودجه عمليات ارتش آمريکا در عراق و افغانستان بالغ بر ۱۲۴ ميليارد دلار است و نمايندگان با تعيين يک جدول زمانی در ان خواستار خروج سربازان آمريکايی از عراق از اوايل اکتبر سال جاری تا ماه مارس ۲۰۰۸ شده اند.


اين لايحه با اکثريت شکننده ۲۱۸ رای دربرابر ۲۰۸ رای به تصويب مجلس نمايندگان رسيد. لايحه بودجه عمليت نظامی برای تصويب نهايی بايد به تاييد سنا برسد که احتمال می رود روز پنج شنبه ( امروز) اين موضوع مطرح و به تصويب اکثريت دمکرات ها برسد.



رنج هايی که نيروهای ما و خانواده های آنها تحمل کرده اند بسيار بيشتر از چک سفيدی است که رييس جمهوری خواستار آن است، آن هم برای جنگی بدون پايان.
رییس مجلس نمایندگان آمریکا

استنی هوير، رهبر اکثريت دمکرات ها در مجلس نمايندگان در سخنانی اظهار داشت که «نيروهای ما در باتلاق يک جنگ داخلی گرفتار آمده اند که در آن نه دشمن مشخص و نه استراتژی روشنی برای موفقيت وجود دارد.»


نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان نيز با اشاره به تلفات و خسارت های جنگ عراق گفت که « رنج هايی که نيروهای ما و خانواده های آنها تحمل کرده اند بسيار بيشتر از چک سفيدی است که رييس جمهوری خواستار آن است، آن هم برای جنگی بدون پايان.»


وی از جرج بوش خواست اين لايحه را تصويب کند تا به گفته وی، « بتوان بر روی پيروزی در جنگ با تروريسم تمرکز کرد که در حال حاضر مهمترين تهديد برای مردم آمريکا است.»


دمکرات ها همچنين با انتشار يک نظر سنجی اعلام کردند که اکثريت مردم امريکا موافق آنها بوده و بر اين اعتقادند که پيروزی در عراق در درازمدت امکان پذير نيست.


نظر سنجی ديگری توسط شبکه تلويزيونی ان بی سی و روزنامه وال استريت ژورنال نشان می دهد که تنها ۳۷ درصد از آمريکايی ها با دولت بوش و جمهوريخواهانی موافقند که مخالف جدول زمانی تعيين شده توسط کنگره برای خروج ارتش آمريکا از عراق هستند و در مقابل ۵۵ درصد موافقت خود را با خواست دمکرات ها اعلام کرده اند.


XS
SM
MD
LG