لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۶

«حمله به یک دیپلمات کویتی در ایران»


روز چهارشنبه هر چهار روزنامه اصلی چاپ کويت، در صفحات نخست خود به موضوع ضرب و شتم سفير کويت در تهران به دست افراد ناشناس پرداختند.
روز چهارشنبه هر چهار روزنامه اصلی چاپ کويت، در صفحات نخست خود به موضوع ضرب و شتم سفير کويت در تهران به دست افراد ناشناس پرداختند.

يک ديپلمات کويتی که در تهران به دست افراد ناشناس، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است روز چهارشنبه برای مداوا به کشورش بازگشت.


در همين حال وزارت امور خارجه کویت با احضار علی جنتی، سفير جمهوری اسلامی ايران در کويت مراتب اعتراض خود را از وقوع اين حادثه کتبا به وی اعلام کرد و گفته است که در انتظار جواب رسمی ایران در باره علت این حادثه می مانند.


روز چهارشنبه هر چهار روزنامه اصلی چاپ کويت، در صفحات نخست خود به موضوع ضرب و شتم سفير کويت در تهران به دست افراد ناشناس پرداختند.


القبس، اصلی ترين روزنامه چاپ کويت با اشاره به برگزاری نشست اضطراری مجلس این کشور به ریاست شیخ ناصر المحمد برای بررسی اين موضوع می نويسد: حادثه ای که در تهران برای محمد الزعبی، دبير دوم سفارت کويت روی داده، نقض آشکار معاهدات بين المللی است و دولت ها بنا به توافق وين بايد حافظ جان ديپلمات ها و نمايندگان ديگر کشورها باشد.


القبس در ادامه به انفعال نگهبانان ايرانی سفارت کويت در تهران اشاره می کند که در قبال اقدام شش مهاجم ناشناس، هيچ کاری نکردند اما ساعاتی پس از کتک خوردن محمدالزعبی، نزديک به ۲۰ سرباز نيروی انتظامی جمهوری اسلامی، برای حراست از سفارت کويت یه مدت چهار ساعت در محل مستقر می شوند.



یک مقام رسمی کویت به روزنامه القبس گفته است که دولت این کشور از دیپلمات های خود در تهران خواسته است که برای حفظ جان خود در سفارت مانده و ساختمان را ترک نکنند.

به نوشته این روزنامه، دولت کویت می گوید که بروز چنین حادثه ای بر روابط سیاسی بین دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.


یکی از مقامات رسمی کویت به روزنامه القبس گفته است که دولت این کشور از دیپلمات های خود در تهران خواسته است که برای حفظ جان خود در سفارت مانده و ساختمان را ترک نکنند.


به گفته منابع آگاه، محمد الزعبی، به درخواست وزارت خارجه کویت با یک هواپیمای دولتی به کشورش برمی گردد.


این منابع آگاه، همچنین به «القبس» گفته اند که شاهدان عینی حمله کنندگان به دیپلمات این کشور را افرادی معرفی کرده اند که شبیه نظامیان این کشور لباس پوشیده بودند.


السياسة، ديگر روزنامه چاپ کويت از موضع گيری مشترک سفيران ديگر کشورهای حاشيه خليج فارس در تهران خبر می دهد.


به نوشته السياسة، سفيران عربستان سعودی، عمان، امارات متحده عربی، قطر، بحرين و حتی سفارتخانه های اردن و فلسطين در تهران، حمله افراد ناشناس به سفارت کويت را محکوم کرده و گفته اند که تعرض به محمد الزعبی، تعرض به کشور ما نيز قلمداد می شود.


الوطن و الرای العام، ديگر روزنامه های چاپ کويت نيز با انتشار مطالبی در اين باره اعلام کردند که ديپلمات کويتی، روز چهارشنبه برای مداوا به کويت بازمی گردد آنهم با هواپيمايی تشريفاتی که که به دستور امير کويت، صرفا با اين هدف، يعنی به منظور بازگرداندن اين ديپلمات به تهران فرستاده شد.


هنوز هويت عاملان اين حمله و کتک کاری در تهران مشخص نيست همان طور که دليل اين اقدام روشن نشده است.


يک مقام کويتی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رسمی کويت (کونا) گفت «آنچه ما می خواهيم بدانيم اين است که آيا مهاجمان با دستگاه های رسمی و دولتی ايران ارتباطی داشته اند يا آنکه آنها اراذل و اوباش بوده اند.»


XS
SM
MD
LG