لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

فیفا، محرومیت فوتبال ایران را لغو کرد


بلاتر:ما با فدراسيون فوتبال ايران به توافق رسيديم. به همين دليل ايران می تواند در مراسم قرعه کشی جام ملت های آسيا شرکت کند.
بلاتر:ما با فدراسيون فوتبال ايران به توافق رسيديم. به همين دليل ايران می تواند در مراسم قرعه کشی جام ملت های آسيا شرکت کند.

در فاصله دو روز تا مراسم قرعه کشی جام فوتبال ملتهای آسيا در کوالالامپور ( مالزی)، محروميت فوتبال ايران از مسابقه های بين المللی به طور رسمی لغو شد .



خبرگزاری دانشجويان ايران خبر ياد شده را از سوی سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال اعلام کرد و ياد آور شد: « اين تصميم فيفا پس از يازده ساعت مذاکره، پيش از قرعه کشی مرحله پايانی جام ملتهای آسيا در روز سه شنبه، گرفته شد. به اين ترتيب ايرانيان می توانند در قرعه کشی ياد شده حضور داشته باشند .»



روز پنجشنبه گذشته، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا به فيفا ياد آور شد که هنوز لغو تحريم فوتبال ايران از سوی فيفا رسما به کنفدراسيون قاره اعلام نشده است و در روز سه شنبه ۱۹ دسامبر قرعه کشی مهمترين جام آسيايی انجام می شود و ايران باید يکی از ۱۶ کشور حاضر در اين مراسم باشد .



بن همام، رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا، از هنگام اعلام محروميت فوتبال ايران به دليل دخالت دولت در امور مديريتی فدراسيون فوتبال ايران، تلاش بسياری داشت تا در باز شدن گره کار فوتبال اين کشور باسابقه و معتبر در فوتبال آسيا، نقش مثبتی داشته باشد .



به همين دليل ايسنا از قول بلاتر می نويسد که رييس فيفا بعد از قدردانی از دولت ايران که شرايط را در پذيرش اصول درک کرد تا فوتبال ايران به حرکت بين المللی اش ادامه دهد، در پايان ياد آورمی شود: «از محمد بن همام هم که در اين پرونده به عنوان ميانجی رفتار کرد سپاسگزارم.»



بلاتر در اين مورد گفته است : « ما با فدراسيون فوتبال ايران به توافق رسيديم. به همين دليل ايران می تواند در مراسم قرعه کشی جام ملتهای آسيا شرکت کند. از فردا، دوشنبه، تعليق فوتبال ايران برداشته می شود، ولی امروز (يکشنبه) تحريم پابرجاست. می دانم که اجرا نمی شود اما، اميدوارم که برای دوستان ايرانی ام هم مهم نباشد.»


XS
SM
MD
LG