لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

سخنگوی شورای نگهبان خبر «رد صلاحيت حسن روحانی» را تکذيب کرد


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان
عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خبر بررسی مجدد صلاحيت حسن روحانی در انتخابات يازدهم رياست جمهوری را تکذيب کرد و گفت که «ما چنين چيزی را نشنيده‌ايم».

به گزارش خبرگزاری‌های ايسنا و مهر، وی افزوده است: «متاسفانه گاهی برخی اخبار منتشر می‌شود که ما هم تعجب می‌کنيم».

سخنگوی شورای نگهبان گفته است: «چنين مسئله‌ای تاکنون وجود نداشته است، اگرچه ما طبق ماده ۵۸ قانون انتخابات می‌توانيم بررسی مجدد صلاحيت را داشته باشيم و البته ممکن است تذکراتی را تا روز رای‌گيری به کانديداهای محترم داشته باشيم ولی بررسی صلاحيت مجدد اصلا مطرح نبوده و چنين چيزی را تکذيب می‌کنم».

خبرگزاری‌های مهر و فارس روز يکشنبه به نقل از «منابع آگاه» گزارش داده بودند که «به دليل اظهارات ضد امنيتی و غيرقانونی حسن روحانی کانديدای انتخابات رياست جمهوری، شورای نگهبان تصميم دارد تا صلاحيت اين کانديدا را در جلسه فردای خود مجددا مورد بحث و بررسی قرار دهد».

لحظاتی پس از انتشار اين خبر، خبرگزاری فارس با چند چهره تندرو در جريان اصولگرايان مصاحبه کرد و آنها از اقدام شورای نگهبان حمايت کردند. با اين حال، خبرگزاری فارس ساعاتی بعد خبر ياد شده و مصاحبه‌ها را از روی سايت خود برداشت. خبرگزاری مهر که از نامزدی محمد باقر قاليباف حمايت می‌کند هنوز اين خبر را از روی سايت خود برنداشته است.

سايت «عصر ايران» نيز روز دوشنبه با يک عضو دفتر سخنگوی شورای نگهبان مصاحبه کرده و از قول وی، خبر بررسی مجدد صلاحيت حسن روحانی را تکذيب کرده بود.

وی افزوده بود: «جلسه روز دوشنبه شورای نگهبان با موضوع بررسی لايحه بودجه سال ۹۲ است و هيچ بحثی درباره بررسی مجدد صلاحيت روحانی مطرح نمی شود».

در همين حال، روسای ستاد نامزدهای انتخابات رياست جمهوری روز دوشنبه، ۲۰ خرداد ماه، با شورای نگهبان جلسه برگزار کردند.

آقای کدخدايی در جريان اين نشست گفته است که «اين شورا از جايگاه نظارتی خود تصميماتی را اتخاذ می‌کند و ممکن است تذکراتی داشته باشد که اينها بايد در چارچوب دوستانه مورد بررسی قرار گيرد و آنچه قانون مقرر کرده اجرا شود».

وی گفته که در اين دوره از انتخابات، «تصميم گرفتيم از نامزدها بخواهيم که نمايندگان خود را برای حضور در ستاد و شورای نگهبان معرفی کنند تا مسائل را با ارتباط نزديک ساماندهی کنيم تا نامزدها هم اطمينان بيشتری حاصل کنند».

انتخابات ریاست جمهوری قرار است روز جمعه هفته جاری برگزار شود و در حال حاضر با کنار کشیدن غلامعلی حدادعادل از این رقابت‌ها، هفت نامزد در صحنه انتخابات حضور دارند.
XS
SM
MD
LG