لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۵

تیم فوتبال ایران با پیروزی مقابل چین یک گام به جام جهانی روسیه نزدیکتر شد


مهدی طارمی، زننده گل ایران به چین
مهدی طارمی، زننده گل ایران به چین

تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر مقابل چین، فاصله چهار امتیازی‌اش را با کره جنوبی در صدر جدول مسابقات مقدماتی جام جهانی حفظ کرد و یک گام دیگر به جام جهانی روسیه نزدیکتر شد.

از گروه نخست این رقابت‌ها در قاره آسیا، ایران مثل دیدار با قطر در دوحه، در تهران نیز با گل مهدی طارمی توانست هر سه امتیاز مسابقه را نصیب خود کند.

در روزی که ورزشگاه آزادی جا برای ایستادن هم نداشت، هزاران تماشاچی پشت درهای بسته ماندند و به خاطر تکمیل گنجایش استادیوم، راهی به داخل پیدا نکردند.

پیش از این مسابقه، کره جنوبی در دیداری دشوار توانست با یک گل مقابل سوریه پیروز شود و امتیازات خود را به ۱۳ برساند. ایران هم با برد در تهران، ۱۷ امتیازی شد.

ازبکستان در خانه با یک گل از سد قطر گذشت تا هر سه بازی این گروه با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

از سه دیدار باقی مانده شاگردان کی‌روش، بازی با ازبکستان و سوریه در تهران برگزار می‌شود.

اگر ایران در برابر ازبکستان پیروز شود، دو بازی قبل از پایان مسابقات مرحله گروهی، صعودش به جام جهانی قطعی می‌شود که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال ایران است.

در ترکیب ایران علیرضا بیرانوند دروازه‌بان بود و روزی خوب را سپری کرد تا دروازه ایران مانند تیم ملی انگلستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، همچنان بسته بماند. با این تفاوت که ایران، دو بازی بیشتر از انگلستان انجام داده است.

مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری (۷۹- رامین رضاییان) و میلاد محمدی در خط دفاعی به میدان رفتند.

سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش (۸۸- وحید امیری)، مهدی طارمی و رضا قوچان‌نژاد (۷۱- سردار آزمون) سایر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

شجاعی که بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت، به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و جایزه‌ای هم از مقامات برگزار کننده دریافت کرد.

سرمربی چین در پایان بازی گفت: انتظار این جمعیت را داشتم. ایران بدون در نظر گرفتن هوادارانش نیز تیم بسیار خوبی است. نتایج ایران نشان می‌دهد که تیم منسجمی است. تیمی که باخت نداشته و گلی نخورده.

مارچلو لیپی یادآور شد: «درباره وضعیت ایران در جام جهانی نمی‌توان صحبت کرد اما ایران تیم کیفیتی است و مربی بسیار خوبی در اختیار دارد. تلاش ما برای شکست ایران کافی نبود».

کارلوس کی‌روش هم ضمن تقدیم این پیروزی به هواداران گفت: می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. اگر اجازه بدهند برنامه آماده‌سازی خواهیم داشت و اگر اجازه ندهند، مانند این بازی تنها چهار جلسه تمرین می‌کنیم. شما می‌دانید منظورم چه اشخاصی هستند که برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند.

سرمربی ایران در ادامه گفت: وقتش نیست که بعضی مسائل را بگویم اما دشواری زیادی داشتیم و بازیکنان هر بار پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنند، مشکلات گذشته تکرار می‌شود. در این سالها سعی کردند برخی مسائل دروغ را در اذهان هواداران بگنجانند اما هواداران واقعی و عاشق، هیچگاه تیم ملی را تنها نگذاشتند.

کی‌روش یادآور شد: امروز تیمی را بردیم که کره جنوبی را شکست داده اما شاید بعضی از افراد که نابینا هستند، این موضوع را نمی‌بینند.

او درباره مشکل گلزنی تاکید کرد: دیر یا زود این موقعیت‌ها تبدیل به گل خواهد شد و مهاجمان ما عملکرد بهتری خواهند داشت. برنامه‌ای که داشتم با حمایت برخی رسانه‌ها لطمه دید و دیگر زمان برای انجام این کار نداریم.

XS
SM
MD
LG