لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

تیم ملی فوتبال ایران به چهارمین پیروزی پیاپی مقابل کره جنوبی دست یافت


تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۱-۰ مقابل کره جنوبی، صدرنشینی‌اش را در گروه A از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا تداوم بخشید.

این بازی در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی تهران با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن برگزار شد. ایران در چهار بازی اخیر خود گلی دریافت نکرده است.

کره جنوبی که در تاریخ دیدارهای دو کشور موفق به کسب پیروزی در ایران نشده است، با وجود تاکید سرمربی این تیم بر تاریخ‌سازی، بار دیگر در این مهم ناکام ماند.

پیش از شروع مسابقه، آیین سوگواری و مداحی در ورزشگاه برگزار شد. گزارشگر بازی گفت ناظر سریلانکایی دستور جمع آوری یکی از پرچم‌ها را داد که در ورزشگاه به نمایش درآمده بود.

به بازوی خبرنگاران کره‌ای حاضر در ورزشگاه، بازوبند مشکی بسته شد که طبق گزارش سایت ورزش سه، با رضایت خودشان بوده است.

در هفتمین دقیقه، داور به نشانه آفساید سردار آزمون در سوت خود دمید تا گلی که پورعلی گنجی به ثمر رساند، مردود اعلام شود.

چهار دقیقه بعد، شوت سنگین جهانبخش در موقعیتی خطرناک، با برخورد به مدافع کره روانه کرنر شد.

حملات دامنه‌دار ایران، سرانجام در دقیقه ۲۴ به نتیجه رسید. جهانبخش به سرعت رضاییان را راه انداخت و مدافع راست ایران نیز پاس هوشمندانه‌ای به آزمون داد تا او با هدف‌گیری دقیق، ایران را پیش بیاندازد.

در نیمه دوم نیز ایران بار‌ها روی دروازه حریف خطرساز شد. جدی‌ترین موقعیت با فرار آزمون به دست آمد که او در لحظه آخر، رضاییان را برای گشودن دروازه کره، صاحب توپ نکرد. بازی سرانجام با همین نتیجه به پایان رسید.

در ترکیب اولیه ایران علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاجی‌صفی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون به میدان رفتند.

مهدی طارمی به جای علیرضا جهانبخش و آندرانیک تیموریان به جای سردار آزمون، بازیکنان جایگزین ایران در جریان مسابقه بودند.

برای کره جنوبی کیم سونگ‌جیو، کیم کی‌هی، لی چونگ یونگ، جانگ هیون‌سو، اوه جائه سوک، واک تائه هی، هان کوک‌یونگ، کی سونگ‌یونگ، سون هئونگ‌مین، کیم بو کیونگ و جی دونگ‌وون آغازگر بازی بودند.

چول هونگ از ابتدای نیمه دوم به زمین رفت. کو جا چول و کیم شین ووک هم سایر بازیکنان تعویضی کره جنوبی بودند.

پیش از آغاز بازی در تهران، ازبکستان در استادیوم بنیادکار تاشکند با دو گل مقابل چین به برتری رسید تا ۹ امتیازی شود و قبل از برگزاری بازی ایران، موقتاً به صدر جدول صعود کند.

استرالیا در خانه مقابل ژاپن به تساوی ۱-۱ رسید. هاراگوچی روی پاس هوندا موفق شد دروازه استرالیا را باز کند. در نیمه دوم، حملات پر دامنه استرالیا توسط میله یدیناک منجر به ثبت گل میزبان و تقسیم امتیازات شد.

عراق به دلیل محرومیت از میزبانی، در ورزشگاه دستگردی تهران میزبان تایلند بود. این بازی با حضور زنان هوادار هر دو کشور برگزار شد. فدراسیون فوتبال عراق تصمیم گرفت برای این مسابقه، بلیت فروشی نکند.

عراق با درخشش عبدالرحیم موفق شدند چهار بر صفر حریف خود را شکست دهد و اولین پیروزی‌اش را رقم بزند. این بازیکن جوان هر چهار گل تیمش را به ثمر رساند. مهند عبدالرحیم در لیگ عراق و برای باشگاه الزورا توپ می‌زند.

در این مسابقه نامیست بازیکن تایلند از بازی اخراج شد. تایلند با چهار بازی و چهار شکست قعرنشین باقی ماند.

با این نتایج، در گروه دوم استرالیا با یک بازی بیشتر و با ۸ امتیاز، تا قبل از دیدار امارات و عربستان صدرنشین است.

XS
SM
MD
LG