لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۵

یک « فرمانده ارشد سپاه پاسداران» در درگیری‌های سوریه کشته شد


غلامرضا سمایی پیشتر سمت های مهمی در سپاه پاسداران برعهده داشت و از فرماندهان ارشد آن محسوب می‌شد.
غلامرضا سمایی پیشتر سمت های مهمی در سپاه پاسداران برعهده داشت و از فرماندهان ارشد آن محسوب می‌شد.

خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که غلامرضا سمایی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران روز چهارشنبه پنجم آبان در سوریه کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، این «سردار» سپاه پاسداران پیشتر سمت‌هایی چون مسئول عملیات قرارگاه سپاه پاسداران در شرق کشور، مسئول گروه توپخانه لشکر ۵ نصر و مسئول اطلاعات گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم را داشته است.

عنوان «سردار» در سپاه پاسداران برای درجه‌های سرتیپ دو و «سرتیپ تمام» استفاده می‌شود.

این فرمانده ۵۷ ساله سپاه پاسداران متولد تربت حیدریه در استان خراسان رضوی بوده است.

سپاه پاسداران بار‌ها اعلام کرده است که حضور فرماندهان این نیرو در سوریه و عراق «مستشاری» است و جمهوری اسلامی به درخواست بشار اسد و دولت عراق به این کشور‌ها نیرو اعزام کرده است.

در همین حال به دنبال این حضور «مستشاری» صد‌ها نفر از نیرو‌های سپاه پاسداران و بسیج در سوریه و عراق کشته شده‌اند، اما آمار دقیقی از تعداد آن‌ها منتشر نشده است.

خبرگزاری ایرنا تیرماه پارسال تعداد نیروهای ایران و افغان کشته شده در سوریه و عراق تا آن زمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرده بود.

تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله احمد غلامی، حسین همدانی، حمید تقوی، شفیع شفیعی، رضا فرزانه، داریوش درستی، اسماعیل حیدری، هادی کجباف و عبدالله اسکندری نیز طی سال‌های اخیر در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

در بهار سال گذشته نیز چند تکاور ارتش ایران در سوریه کشته شدند.

علاوه بر نیروهایی از سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی که در درگیری‌های سوریه حضور دارند، نیروهای پاکستانی مقیم ایران در قالب تیپ «زینبیون» و نیروهای افغان مقیم ایران در قالب تیپ «فاطمیون» نیز در این جنگ در کنار نیروهای بشار اسد و حزب‌الله لبنان می‌جنگند.

XS
SM
MD
LG