لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۲

دفتر خامنه‌ای نقل قول از وی درباره حرام بودن «سفر به آنتالیا» را تکذیب کرد


مدیر روابط عمومی دفتر رهبر ایران گزارش‌های منتشر شده درباره حرام اعلام شدن سفر به آنتالیای ترکیه از سوی آیت‌الله خامنه‌ای را «فاقد اعتبار و استناد» خواند و اعلام کرد که این مطلب «بیان مخدوش و ناقصی از بحث مبسوط» او درباره نماز مسافر بوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سپهر خلجی روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با اشاره به مطلب منتشر شده در یک صفحه اینستاگرامی از جلسه درس «خارج فقه» آیت‌الله خامنه‌ای درباره سفر به «یکی از شهرهای خارج از کشور» اعلام کرد که این مطلب «بیان مخدوش و ناقصی از بحث مبسوط» او درباره نماز مسافر بوده است.

آقای خلجی تاکید کرد: «انتشار مطالبی از این دست که خارج از روال رسمی و معمول بوده و عموماً نیز به برداشت‌های ناقص افراد از مباحث برمی گردد فاقد اعتبار و استناد است».

روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت اعلام کرده بود که آیت‌الله خامنه‌ای در کلاس درس روز یکشنبه‌اش، از آنتالیای ترکیه به‌عنوان شهری نام برده که «فسق و فجور در آن انجام می‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز می‌شود».

بر اساس این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی از «مسئولان فرهنگی و قانونگذار» خواسته بود «ترتیبی اتخاذ کنند که سفرهای حرام اقلاً تبلیغ نشود».

در سال‌های اولیه دولت محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران پروازهای مستقیم به آنتالیا لغو شد و پس از آن شرکت‌های خدمات توریستی از آوردن نام آنتالیا در تبلیغات خود منع شدند.

با این حال بر اساس برخی از گزارش‌ها، سفر به آنتالیا در رسانه‌های ایران با عنوان سفر به «سواحل مدیترانه» تبلیغ می‌شود و در ایام نوروز هر سال حدود ۱۰۰ هزار ایرانی به این منطقه سفر می‌کنند.

ترکیه مقصد اول گردشگران ایرانی است و در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی از ترکیه دیدن کردند که این میزان در مقایسه با سال پیش از آن شش درصد رشد داشته است.

شهروندان ایران برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارند.

XS
SM
MD
LG