لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

پیشتازی منچستر یونایتد در فوتبال انگلیس


پیشتازی سرخ پوشان در فوتبال انگلیس
پیشتازی سرخ پوشان در فوتبال انگلیس

تيم منچستر يونايتد مسابقه های روزهای تعطيل کريسمس را با پيروزی چشمگير سه بر صفر در زمين استون ويلا شروع کرد .


به گزارش رويترز، دو گل کريستيانو رونالدو و شليک سهمگين پل اسکولز، جملگی در نيمه دوم برای چند ساعتی فاصله منچستر با چلسی، تيم مدافع عنوان قهرمانی را زياد کرد .


چلسی چند ساعت بعد با پيروزی در زمين ويگان بار ديگر فاصله را به دو امتياز رساند . در بعد از ظهر شنبه پيکارهای دسته برتر انگليس گلباران بود.


در نيمه راه قهرمانی انگليس، تيم ليورپول با پيروزی دو بر صفر در زمينش بر تيم قعر نشين واتفورد، با ۱۳ امتياز اختلاف نسبت به منچستر يونايتد، در رده سوم باقی ماند .


اين در شرايطی بود که توپچی های ارسنال با آتشی سنگين تيم بلکبرن راورز را له کردند تا همچنان در آخرين رده مجاز به حضور در جام قهرمانان سال آينده اروپا يعنی رده چهار بايستند .


وقتی شابانی نوندا در دقيقه سوم از نقطه پنالتی گل زد، ارسنال يکه خورد، اما غرش توپ های آرسنال تا پايان نيمه نخست سه بار گل زود هنگام بلکبرن را با گلهای جيبرتو سيلوا، الکساندر هلب و امانوئل آده باير،پنالتی، پاسخ داد .


نوندا در نيمه دوم بار ديگر برای بلکبرن با يک ضربه قيچی برگردان گل زد تا اين تيم تهديد بازگشت به بازی را نشان دهد .اما دو گل دير هنگام روبين فان پرسی و سپس ماتيوفلامينی هر سه در هشت دقيقه آخر بازی روزی به ياد ماندنی را برای آرسنال به جا گذاشت .


رونالدو و پیروزی منچستر


واين رونی در سفر به ويلا پارک ورزشگاه استون ويلا تا اواسط نيمه دوم روی نيمکت نشست زيرا به دليل در گذشت يکی از اعضای خانواده اش، جلسه تمرين پيش از اين بازی را از دست داده بود . اما رونالدو از جناح کناری حمله به جای او در نوک بازی کرد .


اين بازيکن پرتغالی در دقيقه ۵۹ از جناح ميانی دقاع ويلا گريخت تا طلسم گلزنی در اين بازی را بشکند . رونالدو سپس گل کشنده سوم را زد .


اين گل بعد از گل دوم با ضربه ای سنگين و تماشايی توسط اسکولزاز ۲۵ متری بود که بعد از برخورد با زير ديرک افقی دروازه، درون گل پيچيد . گل اسکولز را گل ماه پيش بينی کرده اند .


هديه ای برای گل ۲۰۰۰


فرگوسن، سرمربی تيم منچستر يونايتد پس از بازی به اسکای اسپورتس گفت :«بعد از ۱۱ بازی پياپی زمان خوبی بود که به رونی استراحتی بدهم . اما رونالدو عالی بود، او فصل بزرگی برای ما داشته است . به او يک بطری شراب هديه خواهم داد».


گل رونالدو به آستون ویلا دوهزارمین گل منچستریونایتد به رهبری فرگوسن بود

وقتی رونالدو گل اول را زد فرگوسن برای دوهزارمين گل يونايتد به رهبری اش؛به هوا برخاست !


در واپسين لحظه


تيم چلسی برای اين که فاصله دو امتياز را از دست ندهد، بار ديگر مساوی دو بر دو در خارج از خانه را در لحظه های پايانی بدل به پيروزی کرد . هفته پيش درزمين اورتون و اين بار در زمين ويگان اين اتفاق رخ داد.


در ويگان بازی به وقت تلف شده رسيده بود که آرين روبن هلندی گل حماسی اش را زد . اين بازيکن ارزنده دو گل اول چلسی را نيز با پاس به فرنک لمپارد و سپس با ضربه کرنر برای سالومون کالو ساخته و پرداخته کرده بود .


اين برتری دو برصفر با دو گل اميل هسکی در يک قدمی از دست رفتن بود که باز روبن با يک ضربه پيچ دار حرف آخر اين بازی را زد.


XS
SM
MD
LG