لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

احتمال بازگشت مهدی هاشمی به زندان اوین پس از عمل آنژيوگرافی


هاشمی رفسنجانی طی هفته اخیر، روزانه دو بار در بيمارستان حاضر شده است. عکس: روزنامه اعتماد
هاشمی رفسنجانی طی هفته اخیر، روزانه دو بار در بيمارستان حاضر شده است. عکس: روزنامه اعتماد
خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۸ آبان به نقل از يک منبع آگاه نوشت که عمل آنژيوگرافی مهدی هاشمی انجام گرفت و «هيچ عارضه قلبی مشاهده نشد».

بر اساس اين گزارش، از آنجا که آقای هاشمی مشکلی از نظر جسمانی ندارد، احتمال می‌رود تا امشب بار ديگر به زندان اوين منتقل شود.

اين در حالی است که خبرگزاری کار ايران (ايلنا) تاريخ انتقال آقای هاشمی به زندان را برخلاف ادعای خبرگزاری فارس، نامشخص می‌داند.

مهدی هاشمی، فرزند چهارم آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، اوايل ماه مهر بازداشت شد و چنان‌چه رسانه‌های منتقد حاکميت ايران می‌گويند طی مدت بازداشت در سلولی انفرادی در زندان اوين نگه داشته شده بود.

او روز دوشنبه، ۱۵ آبان به دليل بيماری قلبی به بيمارستان دی تهران منتقل شد تا مورد عمل آنژيوگرافی قرار گيرد.

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) نيز که از رسانه‌های منسوب به اصلاح‌طلبان است، صبح روز پنجشنبه گزارش‌های منتشر شده درباره انجام عمل آنژيوگرافی مهدی هاشمی را تاييد کرد، اما نوشت که بر خلاف آن‌چه رسانه‌های ديگر نوشته‌اند، تاريخ انتقال آقای هاشمی به زندان اوين مشخص نيست.

ايلنا نوشت که خانواده هاشمی منتظر نظر پزشک در مورد نتيجه آنژيوگرافی هستند.

بر اساس اين گزارش، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز روز پنجشنبه با حضور در بيمارستان دی در جريان روند بهبودی فرزند خود قرار گرفت.

ايلنا می‌نويسد که آيت‌الله هاشمی رفسنجانی طی اين مدت روزانه دو بار در بيمارستان حاضر شده است.

هفته گذشته وب سايت خبری «کلمه» که نزديک به ميرحسين موسوی از رهبران مخالف در ايران است، از نگرانی‌های خانواده هاشمی درباره وضعيت سلامت مهدی هاشمی نوشت.

سايت کلمه گزارش داد، مهدی هاشمی در مکالمه‌ای تلفنی با پدر خود گفته است که شرايط خواب او «دچار به هم ريختگی عجيبی» شده و اين که در طول روز «احساس عدم هوشياری» می‌کند.

اين مکالمه خانواده هاشمی را متوجه و نگران داروهايی که مهدی هاشمی در زندان مصرف می‌کند، کرده بود.

پيش از اين گزارش‌هايی درباره خوراندن «داروهای روانگردان» به زندانيان سياسی در ايران منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به گزارش اخير احمد شهيد، گزارش‌گر ويژه سازمان ملل متحد در زمينه حقوق بشر در ايران اشاره کرد.

مهدی هاشمی در جريان انتخابات مناقشه‌انگيز رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ از ميرحسين موسوی، رقيب محمود احمدی‌نژاد حمايت کرد.
او متهم به ايفای نقش در ناآرامی‌های پس از اين انتخابات است که چندين ماه به طول انجاميد.

آقای هاشمی مدتی پس از نا آرامی ها به انگلستان رفت که گفته می شد هدف از آن سفر، ادامه تحصيل است، اما وی ماه گذشته پس از بازگشت به ايران بازداشت و روانه زندان اوين شد.
XS
SM
MD
LG