لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۲

جایزه ۱.۶ میلیارد دلاری بخت‌آزمایی بزرگ آمریکا به سه نفر رسید


جایزه بخت‌آزمایی بزرگ آمریکا معروف به «پاوربال» که رقم آن به شکل بی‌سابقه‌ای به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید بین سه برنده خوشبخت تقسیم شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هویت سه برنده جایزه هنوز برملا نشده ولی از قرار معلوم آن‌ها بلیط بخت‌آزمایی خود را در ایالت‌های تنسی، فلوریدا و حومه لس‌آنجلس خریده‌اند.

نتایج قرعه کشی این جایزه بخت‌آزمایی که بزرگ‌ترین مورد در تاریخ بود چهارشنبه شب اعلام شد. شانس برنده شدن دراین قرعه کشی یک در ۲۹۲ میلیون بود.

برندگان می‌توانند جایزه خود را به صورت پرداخت‌های سالیانه طی یک دوره طولانی و یا به صورت چند قسط بزرگ در یک مدت کوتاه‌تر دریافت کنند.

اخبار مربوط به نتایج این قرعه کشی در ۲۴ ساعت گذشته تمام رسانه‌های داخلی آمریکا را به خود مشغول کرده بود.

به گفته مقامات نهاد غیرانتفاعی که این بخت‌آزمایی بزرگ را مدیریت می‌کند، بلیط ایالت کالیفرنیا در یک فروشگاه شبانه‌روزی در شهر کوچک چینوهیل در حومه لس‌آنجلس، بلیط ایالت فلوریدا در یک خواروبارفروشی کوچک در ملبورن‌بیچ خریداری شده و برنده ساکن ایالت تنسی از قرار معلوم بلیط خود را در شهر مانفورد در شمال تنسی خریده است.

فروشگاه‌های محل فروش این بلیط‌ها به مرکز توجه رسانه‌ها و اهالی خود این شهر‌ها بدل شده است. جمعیت زیادی در این مغازه‌ها گرد آمده و با وجودی که خود آن‌ها برنده نشده‌اند به خاطر اینکه قرعه به نام شهر کوچک آن‌ها افتاده است جشن گرفته‌اند.

جمعیتی که در فروشگاه کوچک و شبانه روزی چینوهیل در حومه لس‌آنجلس جمع شده بودند مثل مراسم شب سال نو جشن گرفته و در مقابل دوربین‌های خبری نام شهرک کوچک خود را فریاد می‌کشیدند.

خیلی‌ها با فروشنده مغازه سلفی می‌گرفتند و آقای فاروقی فروشنده مغازه به روزنامه‌های محلی گفت: «از اینکه یکی از بلیط‌های برنده اینجا خریداری شده افتخار می‌کنم. خبر هیجان‌انگیزی است و من بسیار خوشحالم».

به گفته سخنگوی اداره بخت آزمایی، یک میلیون دلار به عنوان پاداش به هر یک از مغازه‌هایی که محل فروش بلیط‌های برنده بوده‌اند، اعطا خواهد شد.

مبلغ تخمینی جایزه بخت‌آزمایی امسال در ماه نوامبر حدود ۴۰ میلیون دلار بود ولی از آن زمان به سرعت افزایش یافت. مدیر بخت‌آزمایی ایالت تگزاس از چند هفته پیش گفته بود که امسال بزرگ‌ترین جایزه تاریخ خواهد بود.

البته در کشورهای دیگر جهان هم جوایز بخت‌آزمایی بزرگی وجود دارد. مثلا جایزه بخت‌آزمایی سالانه اسپانیا که «ال گوردو» (چاق و چله) نام دارد و حوالی سال نو برگزار می‌شود، امسال حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود. ولی تفاوتش با «پاوربال» آمریکا در این است که این رقم بین میلیون‌ها جایزه فردی و گروهی تقسیم می‌شود.

بلیط‌های بخت آزمایی «پاوربال» در ۴۴ ایالت آمریکا به علاوه پورتوریکو، منطقه کلمبیا و ویرجین آیلندز به فروش می‌رسند. اما ساکنان شش ایالت دیگر به هر شکلی که شده سعی می‌کنند این بلیط بخت‌آزمایی را بخرند و در بسیاری از موارد، بلیط برنده در شهرهایی فروخته شده که در جوار مرز ایالت‌هایی قرار دارند که شامل این قرعه‌کشی نیستند.

XS
SM
MD
LG