لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۷

قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» سپاه: ساخت ۱۷ سد را در دستور کار داریم


فرمانده قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» می‌گوید که ساخت ۱۷ سد در دستور کار این قرارگاه قرار گرفته و فرمانده سپاه پاسداران در خصوص ۱۰ «ابر پروژه» به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نامه نوشته است.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، عبدالله عبداللهی روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند ساخت این سد‌ها را در راستای اجرای «سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» عنوان کرده است.

عبد‌اللهی به محل ساخت٬ هزینه‌ها و زمان اجرای ساخت این سد‌ها اشاره‌ای نکرده٬ اما درباره ۱۰ «ابر پروژه» سخن به میان آورده که سپاه پاسداران خواستار اجرای آن‌ها است.

آن‌طور که خبرگزاری فارس به نقل از این فرمانده سپاه نوشته است، فرمانده کل سپاه پاسداران درباره این پروژه‌ها با حسن روحانی مکاتبه کرده است.

عبد‌اللهی افزوده پنج «ابر پروژه‌» مدنظر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه صنعت نفت بوده و ساخت پنج نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات از دیگر پیشنهاد‌های این قرارگاه به دولت بوده است.

فرمانده قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» خبر داده که دولت حسن روحانی از این پیشنهاد «استقبال» کرده است.

آقای عبد‌اللهی روز ۱۴ بهمن نیز هزینه پنج «ابر پروژه» پیشنهادی سپاه به دولت را «۲۵ میلیارد دلار» اعلام کرده و گفته بود که این پروژه‌ها «۸۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است».

این مسوول سپاه همچنین افزوده که «برای اتمام این پروژه‌ها حدود پنج میلیارد دلار پول احتیاج است که ظرف کمتر از دو سال نیز ساخت آن به پایان خواهد رسید».

پروژه «پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس» در بندرعباس یکی از پنج پروژه‌ای است که به مساحت ۷۰۰ هکتار به دولت پیشنهاد شده است.

قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال ۱۳۶۸ به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاسیس شد و بر اساس گزارش‌های پیشین سپاه به کمیسیون بودجه مجلس، ۸۱۲ شرکت ثبت شده در ایران و خارج از ایران دارد.

ارزش قراردادهای این قرارگاه با مجموعه‌های مختلف بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار است و در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی ایران به این قرارگاه واگذار شده‌ است.

XS
SM
MD
LG