لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

«قاچاقچی» سلاح برای یکی از عاملان حملات پاریس در اسپانیا دستگیر شد


عملیات نیروهای ویژه پلیس فرانسه برای نجات گروگان‌های حمله به سوپرمارکت یهودی در پاریس که عامل آن امدی کولیبالی بود.
عملیات نیروهای ویژه پلیس فرانسه برای نجات گروگان‌های حمله به سوپرمارکت یهودی در پاریس که عامل آن امدی کولیبالی بود.

پلیس اسپانیا روز چهارشنبه ۲۵ فروردین از دستگیری یک متهم با ملیت فرانسوی خبر داد که به گفته آن، سرحلقه قاچاق اسلحه بوده و برای امدی کولیبالی، عامل حمله مرگبار ژانویه ۲۰۱۵ به یک سوپرمارکت یهودی در پاریس سلاح تهیه کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس در بیانیه‌ای گفته که آنتوان دِنِوی ۲۷ ساله اهل شمال فرانسه را روز سه‌شنبه پس از صدور حکم دستگیری وی از سوی فرانسه، در منطقه مالاگا در جنوب اسپانیا بازداشت کرده است.

پلیس افزوده است که این متهم چند هفته پس از حملات پاریس و برای فرار از دست پلیس، فرانسه را ترک کرده بود و با استفاده از اوراق جعلی در استان مالاگا اقامت کرده و به اقدامات غیرقانونی‌اش ادامه داده بود.

در این بیانیه آمده است که ظن آن می‌رود آنتوان دنوی با افرادی از صربستان در ارتباط بوده و از طریق آن‌ها سلاح و مهمات تهیه می‌کرده است.

گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است که پلیس فرانسه نیز در عملیات بازداشت این متهم مشارکت داشته است. در این عملیات دو نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند که یکی از آن‌ها اهل صرب و دیگری تبعه مونته نگرو است.

امدی کولیبالی یکی از سه افراطی عامل حملات پاریس در روزهای هفتم تا ژانویه پارسال بود که عملیات آن‌ها ۱۷ کشته برجای گذاشت.

او یک پلیس زن را به قتل رساند سپس افراد درون یک سوپرمارکت یهودی را به گروگان گرفت که در آنجا چهار نفر از آنها را کشت. وی در نهایت به ضرب گلوله پلیس فرانسه از پای در آمد.

برادران کواشی که همراه او در عملیات پاریس دست داشتند، نیز ۱۲ نفر را در حمله به مجله فکاهی شارلی ابدو به قتل رساندند.

XS
SM
MD
LG