لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

امام جماعت يکی از مساجد اهواز ترور شد


این دومین بار ظرف سه ماه گذشته است که یک روحانی در شهر اهواز ترور می شود.
این دومین بار ظرف سه ماه گذشته است که یک روحانی در شهر اهواز ترور می شود.

بر اساس گزارش های رسيده از ايران، امام جماعت يکی از مساجد شهر اهواز عصر روز شنبه توسط يک موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت.


به گفته فرماندار اهواز، شيخ سميردورکوندی، امام جماعت مسجد خاتم الانبياء در منطقه شلنگ آباد اهواز، عصر شنبه در مسير خانه اش مورد اصابت گلوله يک موتور سوار قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد.


عبدالعزيز فدعمی به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفته است که «عمل جراحی شيخ سمير دورکوندی موفقيت آميز بوده و وضعيت کلی او مساعد است.»


  • شيلنگ آباد يکی از محله های فقير نشين جنوب غربی اهواز است که طی سال های گذشته کانون ناآرامی های قومی در اهواز بوده است.

تيرماه گذشته نيز، هشام سميری، امام جماعت مسجد شلنگ آباد، يکی ازمحله های عرب نشين اهواز، به ضرب گلوله افرادی که در مسير او به کمين نشسته بودند، کشته شد.


وزارت اطلاعات ايران، سی ام مردادماه اعلام کرد که شش نفر در ارتباط با ترور هشام سميری، دستگير شده اند.


در آن اطلاعيه آمده بود که دستگيرشدگان عضو گروه «تروريستی تجزيه طلب و دارای تفکرات فرقه گرا هستند که قصد ايجاد نا امنی در منطقه و دامن زدن به توطئه قوم گرايی و ترور مبلغان روحانی و شخصيت های مذهبی استان خوزستان را داشته اند.»


شيلنگ آباد يکی از محله های فقير نشين جنوب غربی اهواز است که طی سال های گذشته کانون ناآرامی های قومی در اهواز بوده است.


شهر اهواز در دو سال گذشته صحنه حوادث خونينی بوده است. در بمبگذاری مهرماه سال ۱۳۸۴ شش نفر کشته شدند و در بمبگذاری ديگری در بهمن همان سال هشت نفر جان خود را از دست دادند. دهها نفر نيز در اين بمبگذاری ها زخمی شدند.


در ارتباط با اين حوادث، جمهوری اسلامی تاکنون ۱۳ نفر را در ملاء عام اعدام کرده است که سه نفر از اين افراد روز ۲۲ شهريور ماه سال جاری در شهر اهواز به دار آويخته شدند.


ايران پيشتر ايالات متحده و بريتانيا را متهم کرده بود که در ترورها و بمبگذاری های استان خوزستان نقش دارند تا اين منطقه نفتخيز را دچار آشوب و ناآرامی کنند. نيروهای بريتانيايی در شهر بصره و در نزديکی مرز ايران مستقر هستند.


اما هر دو کشور اين اتهامات را رد کرده اند.


XS
SM
MD
LG