لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

سخنان رهبران سياسی و اقتصادی جهان درباره استيو جابز


استيو جابز، بنيانگذار شرکت عظيم اپل که با ابداعات و ابتکارهای خود انقلابی را در صنعت رایانه، موسیقی و تلفن های هوشمند بوجود آورد، روز چهارشنبه پس از دست و پنجه نرم کردن با يک بيماری نادر درگذشت.

مرگ وی موجی از اندوه و واکنش ها را در جهان برانگيخت و رهبران سياسی و اقتصادی، مديران شرکت های بزرگ و صاحبان صنايع با ستايش از خلاقيت های استيو جابز از فقدان وی ابراز تاسف کردند.

باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا:

من و ميشل با شنيدن خبر از دست دادن استيو جابز اندوهناک شديم. استيو در ميان بزرگترين مخترعان آمريکا جای دارد- شجاع برای متفاوت انديشيدن، توانا به تغيير دادن جهان و به آنچنان باهوش تا بتواند اين خواسته را جامه عمل بپوشاند.

استيو جابز با خلق يکی از موفق ترين شرکت های روی زمين از يک پارکينگ، قوه مبتکرانه آمريکايی را به نمايش گذاشت. جهان فردی با بينش را از دست داد و چه تقديری از موفقيت استيو می توانست بهتر از اين باشد که بيشتر مردم جهان توسط دستگاهی که او اختراع کرده است از درگذشت استيو جابز باخبر شوند.

بيل گيتس، رييس و بينانگذار شرکت مايکروسافت:

استيو و من ۳۰ سال پيش با هم آشنا شديم و بيش از نيمی از عمرمان را همکار، رقيب و دوست بوده ايم. جهان به ندرت فردی را به خود ديده است که همانند جابز اثرگذار بوده باشد؛ تاثيراتی که برای چندين نسل باقی مانده است. برای کسانی که اين بخت را داشته اند تا با او کار کنند، اين يک افتخار بزرگ بوده است. من بی اندازه دلتنگ استيو خواهم بود.

نيکلا سرکوزی، رييس جمهور فرانسه:

توانايی او برای ايجاد انقلاب در همه بخش های اقتصادی با نيروی تخيل و فناوری، الهام بخش ميليون ها مهندس و کارآفرين در سراسر جهان بوده است.

تلاش های او برای جذاب ساختن فناوری های نوين و ساده سازی آن به منظور بهره گيری از آنها در موفقيت های اقتصادی، صنعت رايانه در جهان، ارائه محصولات فرهنگی، ارتباطی و حتی دنيای سينما را دگرگون ساخت.

مارک زاکربرگ، بنيانگذار فيس بوک:

استيو، ممنون برای اينکه يک مرشد و دوست بوده ای. ممنون که به ما ياد دادی، با آنچه که ساخته ای می توان دنيا را تغيير داد.

استفن الوپ، رييس شرکت نوکيا:

جهان يک فرد تصويرپرداز را امروز از دست داد. علاقه استيو به ساده سازی و ظريف کاری، ميراثی را برای ما به جا گذاشت که نسل های بعدی را نيز تحت تاثير قرار می دهد. امروز، تاسف من و ديگر کارکنان نوکيا همراه دوستان و خانواده ای خواهد بود که وی در کنار خود داشته است.

روپرت مورداک، رييس شرکت نيوزکورپوريشن:

امروز ما يکی از با نفوذترين متفکران، مبتکران و کارآفرينان همه دوران ها را از دست داديم. استيو جابز به راحتی بزرگترين مدير نسل عصر خود به شمار می رفت.

هاوارد استرينگر، رييس شرکت سونی:

عصر ديجيتال يکی از ستاره های تاثيرگذار خود را از دست داد اما ابداعات و ابتکارات استيو برای روياپردازان و انديشه گران همه نسل ها الهام بخش است.

مايکل دل، رييس شرکت دل:

امروز جهان يکی از رهبران تصويرپرداز و يک شمايل افسانه ای دنيای صنعت را از دست داد و من يک دوست و بنيانگذار پيشرو را از دست دادم. ميراث استيو جابز در خاطر همه نسل ها خواهد ماند.

جف بيزوس، رييس شرکت آمازون:

استيو برای هر کسی يک آموزگار بود و امروز روزی اندوهناک برای کسانی است که به ابداع و استانداردهای بالا اهميت می دهند.
XS
SM
MD
LG