لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۲

دو زن اسرائیلی در بیت‌المقدس به ضرب چاقو مجروح شدند


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.

پلیس اسرائیل می‌گوید دو مهاجم نقابدار روز سه‌شنبه به دو زن که در یکی از گردشگاه‌های حومه بیت‌المقدس (اورشلیم) مشغول پیاده‌روی بودند با چاقو حمله کرده و آنها را مجروح ساختند.

پلیس عملیات شناسایی و بازداشت مهاجمان را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی پلیس گفت این دو زن که حدود ۷۰ ساله هستند، در گردشگاهی در نزدیکی «جنگل صلح» از پشت سر مورد حمله قرار گرفته و به خاطر جراحات سبکی که به آنها وارد شده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

پلیس پس از برقراری پست‌های بازرسی و جستجو در یکی از محلات عرب نشین شرق بیت المقدس دو مرد را بازداشت کرد ولی آن‌ها به سرعت آزاد شدند.

حملات فلسطینیان در شهر بیت‌المقدس که معمولا در آن از چاقو استفاده می‌شود و در مواردی به طرف مردم شلیک می‌شود و یا با خودرو عابران را زیر می‌گیرند، از حدود هشت ماه پیش آغاز شده و طی آن ۲۸ اسرائیلی و دو آمریکایی کشته شده‌اند.

در همین دوره حدود ۲۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند. منابع اسرائیلی می‌گویند اکثر آن‌ها مهاجم بوده‌اند و تعدادی نیز در درگیری با نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

در هفته‌های اخیر درگیری‌های خشونت آمیزی نیز در مرزهای غزه روی داده است.

پیکارجویان فلسطینی خاک اسرائیل را با خمپاره هدف حمله قرار داده و در مقابل، هواپیما‌ها و تانک‌های اسرائیلی به غزه حمله کرده‌اند. اسرائیل در عین حال دو تونل زیرزمینی را کشف کرده که از نواحی ساحلی غزه تا درون خاک اسرائیل حفر شده بودند.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد یکی از عوامل گروه حماس را دستگیر کرده که در مورد شبکه تونل‌های زیرزمینی این گروه اطلاعاتی در اختیار اسرائیل قرار داده است.

به گفته ارتش اسرائیل، بازداشت یک عضو دیگر حماس در هفته گذشته جزییات بیشتری در مورد این تونل‌ها را برملا کرده است.

در سال ۲۰۱۴ طی جنگ ۵۰ روزه بین اسرائیل و نیروهای حماس، حدود ۲۲۰۰ فلسطینی کشته شدند که دو سوم آن‌ها غیرنظامی بودند. در مقابل ۶۶ نظامی و هفت غیرنظامی اسرائیلی در این درگیری‌ها کشته شدند.

در هفته‌های پایانی جنگ سال ۲۰۱۴ اسرائیل بیش از ۳۰ تونل را که حماس زیر نواحی مرزی حفر کرده بود نابود کرد. پیکارجویان حماس از این تونل‌ها برای نفوذ به داخل خاک اسرائیل و اجرای حملات خود استفاده می‌کردند.

بر اثر حملات سنگین ارتش اسرایئل به نوار غزه چندین محله مسکونی با خاک یکسان و بیش از ۱۱ هزار خانه ویران شدند. ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه هنوز هم بی‌خانمان هستند.

دیدیر ریندرز، وزیر خارجه بلژیک، روز سه‌شنبه در جریان دیدار از غزه بازسازی این منطقه را «بسیار کند» توصیف کرد و از اسرائیل خواست اجازه دهد تا مصالح ساختمانی بیشتری به نوار غزه منتقل شود.

دولت اسرائیل مدعی است که از زمان پایان جنگ سال ۲۰۱۴ حجم انتقال کالا به نوار غزه به مرور افزایش یافته است.

وزیر خارجه بلژیک در عین حال از اسرائیل و فلسطینیان خواست مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

XS
SM
MD
LG