لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

فرمانده نیروی دریایی اوکراین به نیروهای طرفدار روسیه پیوست

دریاسالار دنیس برزوسکی، فرمانده نیروی دریایی اوکراین، که از سوی دولت موقت به این سمت منصوب شده بود، روز یکشنبه به نیروهای هوادار روسیه در کریمه پیوست. وی روز شنبه، از سوی الکساندر تورچینوف، رئیس جمهور موقت، به فرماندهی نیروی دریایی اوکراین منصوب شده بود.

اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو، از روسیه خواست نیروهایش را از اوکراین بیرون ببرد. دبیرکل ناتو گفت این سازمان از اوکراین حمایت می‌کند.
ریانوستی از گفت‌وگوی ولادیمیتر پوتین رئیس جمهوری روسیه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مورد بحران اوکراین خبر داد.
در پی پیوستن فرمانده نیروی دریایی اوکراین به نیروهای طرفدار روسیه در کریمه دادستانی این کشور وی را به خیانت به کشور متهم کرد. دریاسالار دنیس برزوسکی که روز شنبه به فرماندهی نیروی دریایی اوکراین منصوب شده بود، روز یکشنبه به نیروهای طرفدار روسیه اعلام وفاداری کرد.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس دریاسالار دنیس برزوسکی، فرمانده نیروی دریایی اوکراین، که از سوی دولت موقت به این سمت منصوب شده بود، روز یکشنبه به نیروهای هوادار روسیه در کریمه پیوست. وی روز شنبه، از سوی الکساندر تورچینوف، رئیس جمهور موقت اوکراین، به فرماندهی نیروی دریایی اوکراین منصوب شده بود.
بنا به گزارش خبرگزاری ریانووستی، منطقه خودمختار کریمه اعلام کرد بیشتر واحدهای ارتش اوکراین که در این شبه جزیره حضور دارند، وفاداری خود را به دولت کریمه ابراز داشته‌اند. مقام‌های کریمه می‌گویند که بیشتر واحدهای ارتش اوکراین بدون «شلیک گلوله‌ای» در کنار نیروهای هوادار روسیه قرار گرفته‌اند. این مقام‌ها در عین حال به واحدهایی که به کیف وفادارند هشدار داده‌اند که اگر تسلیم نشوند مجازات خواهند شد.
فرانسه نیز اعلام کرد که در نشست مقدماتی گروه هشت شرکت نمی‌کند. بریتانیا و آمریکا نیز گفته‌اند در این نشست مقدماتی شرکت نمی‌کنند. وزیر خارجه آمریکا تهدید کرده که ممکن است روسیه کرسی خود در گروه هشت را از دست بدهد.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، اعلام کرد که این کشور در گفت‌وگوهای مقدماتی گروه هشت به خاطر بحران اوکراین شرکت نمی‌کند. نشست گروه هشت قرار است در سوچی روسیه برگزار شود.
جان کری، وزير امور خارجه آمريکا در گفت‌وگو با تلويزيون ان‌بی‌سی هشدار داده که اگر ولاديمير پوتين برای پايان بحران اقدام نکند با تحريم‌های متحدانش در گروه ۸ مواجه خواهد شد و خواهد ديد که تاجران آمريکايی از روسيه خارج می‌شوند.
وزير امور خارجه آمريکا به روسيه هشدار داده که اگر نيروهای نظامی خود را از شبه جزیره کريمه خارج نکند از گروه- ۸ کنار گذاشته خواهد شد. گروه- ۸ از هشت کشور صنعتی جهان تشکيل شده که بيش از ۶۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG