لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

مشکلات اقتصادی به تلویزیون ایران هم رسید


عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما
عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما
مشکلات اقتصادی به تلويزيون دولتی ايران هم رسيده است. آن طور که روزنامه بانی فيلم در شماره پنجشنبه هفته پیش خود نوشته، افزايش قيمت دلار و بالا رفتن هزينه توليد باعث شده تا روند ساخت سريال های جديد در تلويزيون ايران کندتر و در مواردی حتی متوقف شود.

به نوشته اين روزنامه هم اکنون هيچ سريال پرهزينه ای در مرحله توليد قرار ندارد و سريال هايی هم که هم اکنون در مرحله تصويربرداری هستند، در مقياس روند معمول توليد سريال درتلويزيون آثار پرخرجی محسوب نمی شوند.

اين روزنامه همچنين خبر داده که شماری از تهيه کنندگان سريال های تلويزيونی مطالبات مالی نسبتاً سنگينی از تلويزيون دارند که هنوز موفق به دريافت آن نشده اند.

در چنين شرايطی اين روزنامه نوشته که عزت الله ضرغامی، ریيس سازمان صداو سيمای ايران روز دوشنبه هفته گذشته در نشست افق رسانه ملی از مديران شبکه ها خواسته که برای پرکردن بخشی از آنتن، سريال های قديمی يا اخيرا پخش شده را بازپخش کنند.

تلويزيون ايران به طور معمول همواره اقدام به بازپخش سريال های قديمی در ساعات کم بيننده می کرد اما در ماه های اخير اين روند شدت گرفته و علاوه بر پخش سريال هايی چون «رستوران خانگی»، «دلنوازان» و «تولدی ديگر» که توليد سال های اخير هستند، سريال های قديمیتری مانند «خانه پدری» و «آرايشگاه زيبا» را هم برای چندمين بار پخش کرده است.

روند بازپخش سريال های پخش شده حالا وارد مرحله جديدی شده و در اقدامی تازه شبکه سوم سيما که در روزهای اخير صاحب مديری تازه شده، قصد دارد سريال پخش شده در ماه رمضان از شبکه شما با نام «مرد نقره ای» را در فاصله کمتر از دو ماه پخش کند.

شبکه سوم سيما از جمله پربيننده ترين شبکه های تلويزيون ايران محسوب می شود که در روزهای اخير موضوع تغيير مديريتش خبرساز بوده است.

علی اصغر پورمحمدی که از سال ۱۳۸۲ مدير شبکه سه بود دو هفته پيش به طور ناگهانی جايش را به «سعيد زين العابدين» قائم مقام خودش داد. تغييری که رسانه های ايران دليل اصلی اش را اختلاف آقای پورمحمدی با سياست های «علی دارابی» معاون اقای ضرغامی عنوان کرده اند.

آقای پورمحمدی از شناخته شده ترين مديران تلويزيون ايران محسوب ميشد که گفته می شود در توليد و تداوم پخش برنامه هایی چون نود و محصولات طنز مهران مديری نقش مهمی داشت، از زمان برکناری اظهارنظر نکرده بود اما خبرگزاری های ايران گزارش داده اند او چهارشنبه شب در مراسم تقديری که برايش خارج از سازمان صداو سيما برگزار شده بود انتقادات تندی از عملکرد صدا و سيما بيان کرده است.

به نوشته خبرگزاری فارس در اين مراسم مدير پيشين شبکه ۳ گفته است «عزت الله ضرغامی دوسال است که تلويزيون را به حال خود رها کرده است» و از مدير صداو سيما انتقاد کرده که «چرا فردی را که به گفته او رئيس حراست فروشگاهی در شاه عبدالعظيم بوده» بر مديران مسلط کرده است. آقای پورمحمدی همچنين گفته که «اگر او ديگر خودی محسوب نميشود پس ديگر چه کسی خودی است.»

در اين مراسم که به گفته آقای پورمحمدی اجازه برگزاری آن در سازمان صداو سيما داده نشده، چهره های ورزشی و فرهنگی مختلفی از جمله عادل فردوسی پور، مهران مديری، بهروز افخمی و کمال تبريزی حاضر بوده اند و اظهاراتی در حمايت از مدير پيشين شبکه سوم سيما بيان کرده اند.
  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG