لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت


تیم فوتبال استقلال با پیروزی بر تیم «بوریرام» تایلند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت تا با حریف خود، «اف سی سئول» از کره جنوبی روبرو شود.

دیدار نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت انجام می شود و هفته آینده بازی رفت در کره جنوبی برگزار می شود و دیدار بازگشت به میزبانی استقلال، در تهران خواهد بود.

استقلال تهران در بازی برگشت در تایلند توانست با نتیجه دو بر یک تیم تایلندی را شکست دهد و با نتیجه سه بر یک در بازی رفت و برگشت، حریف را از پیش رو بردارد.

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال پس از پیروزی در کنفرانس خبری گفت: « من در بين دو نيمه با تعويض مجيدی دست به يک تغيير تاکتيکی زدم و خوشبختانه با شناسايی فضاها توانستيم تيم برتر اين مسابقه باشيم.»

سرمربی تیم استقلال همچنین از آرزوی خود برای قهرمانی صحبت کرده و گفت: « یکی از آرزوهای ورزشی من این است که با استقلال در مقام مربیگری قهرمان آسیا بشوم. استقلال و هوادارانش پتانسیل این کار را دارند و به لطف خدا امیدواریم به این مقام دست پیدا کنیم. این یکی از آرزوهای بزرگ ورزشی زندگی من است.»

به گزارش روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در نیمه اول بازی و در دقیقه ۳۷ این دیدار ارسال یک ضربه کرنر برای بوریرام این فرصت را برای این تیم ایجاد کرد تا اسمار باربا با یک ضربه سر دقیقه این فرصت را به گل تبدیل کند.

نیمه اول این دیدار با حساب یک بر صفر به سود بوریرام به پایان رسید ولی استقلال نیمه دوم را با تلاش جدی شروع کرد و حملات پی درپی تدارک دید. در دقيقه ۵۲ ارسال تيموريان با ضربه سر عمران‌زاده همراه شد تا استقلال به گل تساوی دست پيدا کند.

در دقيقه آخر بازی، آندرانيک تيموريان که يکی از بهترين‌های استقلال در اين بازی بود با ضربه‌ای زيبا گل استقلال را به ثمر رساند. در اين ديدار فرهاد مجيدی، خسرو حيدری، آندرانيک تيموريان و عمران زاده از استقلال با کارت زرد داور جريمه شدند.

در اين ديدار برای استقلال سيدمهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، حنيف عمران‌زاده، هاشم بيک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لويد ساموئل، آندرانيک تيموريان، محمد قاضی، پژمان نوری و خسرو حيدری به ميدان رفتند. ضمن آنکه فرهاد مجيدی در دقيقه ۴۵ جای پژمان نوری، مهدی نظری در دقيقه ۸۸ به جای خسرو حيدری و گوران لاوره در دقيقه ۹۴ به جای تيموريان به ميدان رفتند.

استقلال با اين پيروزی علاوه بر حذف بوريرام، نخستين شکست خانگی اين تيم در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا را رقم زد.
XS
SM
MD
LG