لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۱

محسن امیراصلانی اعدام شد


به گزارش سایت‌های خبری، محسن امیراصلانی، زندانی عقیدتی، به دلیل اتهاماتی چون «ارائه تفسیر جدید از قرآن، توهین به حضرت یوسف، فساد فی الارض و بدعت در دین» روز چهارشنبه دوم مهر ماه در زندان رجایی شهر اعدام شده است.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، ضمن تائید خبر اعدام آقای امیر اصلانی، عنوان اتهامی منتشر شده درباره وی در رسانه‌هایی که او آنها را «ضد انقلاب» خواند را«خلاف واقعیت» ذکر کرد.

محسن امیراصلانی،متولد ۱۳۵۶، ساکن تهران و متاهل بوده و براساس گزارش‌ها پس از دستگیری توسط ماموران وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۵ به مدت «۹ ماه» در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بوده است.

سایت هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشت که مسئولان زندان رجایی شهر، به خانواده آقای امیر اصلانی گفته اند که وی سحرگاه روز چهارشنبه ۲ مهر ماه به اتهام «فساد فی الارض و بدعت در دین» در محوطه این زندان از طریق چوبه دار اعدام شده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، اول مهر ماه درباره احتمال اعدام آقای امیر اصلانی به اتهام «فساد فی الارض، بدعت در اصول و فروع دین اسلام و تفسیر جدید از قرآن» هشدار داده بود.

به گزارش وبسایت این کمپین ، وی در سال ۱۳۸۵ و پس از «برگزاری جلسات تفسیر و قرائت جدید از قران در خانه‌اش» دستگیر شده است.

یک منبع مطلع درباره اتهامات آقای امیر اصلانی به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت: «در ابتدا او فقط اتهام بدعت در اسلام و تفسیر قرآن داشت بعدتر به او اتهام توهین به حضرت یونس را هم وارد کردند.»

وی در توضیح دلایل اتهام «توهین به حضرت یونس» یادآور شد: «محسن در جلساتش مثلا می گفته که حضرت یونس پدر ژپتو نبوده که از شکم نهنگ آمده باشد و قرائت‌های جدیدی از حضرت یونس ارائه داده بود که هیجکدام خوشایند ماموران وزارت اطلاعات نبوده است.»

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، روز چهارشنبه دوم مهر،خبرهای منتشر شده درباره «عنوان اتهامی و عمل مجرمانه ارتکابی» از سوی آقای محسن امیر اصلانی را «خلاف واقعیت» خواند و اتهام وی را« تجاوز به عنف» ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، وی مدعی شد که آقای امیر اصلانی در قالب «کلاس‌های مختلف روان درمانی» برخی از زنان را «مورد تجاوز به عنف قرار داده است.»

پیش از این سخنان رئیس کل دادگستری استان تهران، یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر گفته بود که حکم زنا درباره آقای امیر اصلانی نقض شده بوده است.

وی تصریح کرده بود:«حکم زنا تایید نشد چون نه اقراری، نه شاهدی و نه سندی برایش یافته شد. همین طور پزشک قانونی هم هیچ اظهار نظری در این مورد نکرد.»

این منبع مطلع گفت که حکم اعدام آقای اصلانی پیش از این سه بار توسط توسط قاضی شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور «نقض» شده اما وزارت اطلاعات« به هر طریقی که بوده حکم اعدام را به تایید رسانده است.»

به گفته این منبع مطلع ،محسن امیر اصلانی، پیش از اجرای حکم اعدام در روز چهارشنبه «بارها با ترسیم مرگ شکنجه شده است.»

وی گفت که آقای امیر اصلانی «بارها برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان منتقل شده اما درنهایت به زندان بازگردانده شده است.»

XS
SM
MD
LG