لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

گروه حکومت اسلامی ۹۰ مسیحی آشوری را در سوریه به گروگان گرفت


نیروهای کرد در شمال حسکه
نیروهای کرد در شمال حسکه

نیروهای شبه‌نظامی وابسته به گروه «حکومت اسلامی» روز سه شنبه پنجم اسفند ۹۰ مسیحی آشوری را از روستایی در سوریه ربودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه ناظران حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است گفته که این مسیحیان از روستایی در غرب «حسکه» ربوده شده‌اند.

نیروهای شبه‌نظامی کرد سوریه روز سوم اسفند حملاتی علیه نیروهای داعش انجام دادند که با مشارکت نیروهای کرد عراقی و نیز حمایت عملیات هوایی نیروهای آمریکایی همراه بود.

گزارش رویترز حاکی است که عقب نشاندن نیروهای حکومت اسلامی از منطقه کردنشین سوریه به لحاظ استراتژیک مهم است. بخش کردنشین سوریه، ناحیه مرزی تحت کنترل این گروه با عراق است که در آن تعقیب و آزار و کشتار یزیدی/ایزدی‌های را اجرا کردند.

حسکه، به لحاظ تاریخی پذیرای مسیحیان آشوری بوده است. سال گذشته هم نیروهای حکومت اسلامی شماری از مسیحیان آشوری را گروگان گرفتند که پس از مذاکرات طولانی، بیشتر آن‌ها آزاد شدند.

کارشناسان نظامی می‌گویند در پی فشارهای نظامی به این «حکومت اسلامی» و عقب رانده شدن آن‌ها از کوبانی، این گروه سعی کرده که در سوریه جبهه جنگ دیگری باز کند.

«فائز دویری»، ژنرال بازنشسته ارتش اردن در گفت‌وگو با رویترز گفت: «حکومت اسلامی چند منطقه را از دست داده و از همین رو می‌خواهد جبهه‌های درگیری جدیدی را باز کند».

نیروهای شبه‌نظامی کرد با حمایت دیگر گروه‌های نظامی مشغول مبارزه با نیروهای حکومت اسلامی هستند که شهر رقه در سوریه را به عنوان مقر خود تعیین کرده است.

یکی از ساکنان حسکه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت شمار زیادی از پناهجویان در روزهای گذشته راهی این ناحیه شده‌اند.

XS
SM
MD
LG