لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

«فیلمبردار همراه احمدی نژاد در آمریکا درخواست پناهندگی کرده است»


حسن گلخنبان، نفر اول از سمت راست
حسن گلخنبان، نفر اول از سمت راست
گزارش ها در ایران حاکی است يکی از تصويربرداران صدا و سيما که به همراه تیم محمود احمدی‌نژاد برای پوشش خبرهای مجمع عمومی سازمان ملل به نيويورک رفته بود، به آمريکا پناهنده شده است.

به گزارش وبسایت هایی چون تابناک و الف و در خبری که روز یکشنبه نهم مهرماه آن را منتشر کردند، «حسن گلخنبان» از تصويربرداران صدا و سيمای جمهوری اسلامی که هفته پیش با تیم اعزامی هیات ایران به آمریکا رفته بود، همان جا درخواست پناهندگی داده است.

این گزارش می گوید آقای گلخنبان، تصويربردار شبکه خبر بوده و اين دومين بار بود که ‌به همراه تیم ریاست جمهوری به نيويورک سفر می‌کرد.

گزارش تابناک حاکی است خانواده حسن گلخنبان هم به تازگی راهی ترکیه شده و در آن جا به سرمی برند.

عکس ها و گزارش هایی که از آقای گلخنبان منتشر شده، او را به‌ عنوان ‌تصويربردار‌ صدا و سيما در مراسم و برنامه‌های نظامی و دفاعی ايران معرفی کرده است.

تابناک در گزارش خو نوشته این تصویربردار صدا و سیما حدود دو سال دیگر بازنشسته می شد. در سه سال گذشته و پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران، موج پناهندگی از ایران افزایش داشته است.

در پی سرکوب های پس از انتخابات، موجی از پناهندگان ایرانی که از فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه نگاران و خبرنگاران بودند از کشور خارج شدند.

همچنین موج گسترده ای از پناهندگی ورزشکاران ایرانی در سه سال اخیر گزارش شده است.

سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی پیشتر با اعلام آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی در مجموع «دو میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی» را در خود جای داده‌اند.

به گزارش ۱۷ شهریورماه خبرگزاری مهر، محسن کرمی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، گفت: «بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکا است و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که ۸۰۰ هزار ایرانی دارد.»
XS
SM
MD
LG