لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۶

کاندیدای اسقف اعظم، جاسوس کمونیست ها بود


واتیکان با استعفای کاندیدای اسقف اعظم لهستان به دلیل همکاری با سازمان جاسوسی در زمان کمونیسم، موافقت کرد.
واتیکان با استعفای کاندیدای اسقف اعظم لهستان به دلیل همکاری با سازمان جاسوسی در زمان کمونیسم، موافقت کرد.

استانیسلاو ویگلوس، کاندیدای کسب مقام اسقف اعظم کلیسای لهستان پس از فاش شدن سند همکاری وی با سرویس جاسوسی در زمان حکومت کمونیست ها، از مقام خود استعفا داد.


فردریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در گفت وگو با آسوشیتد پرس، ضمن تایید خبر استعفای کاندیدای اسقف اعظم در لهستان، خبر داد که شخصی با چنین سابقه ای دیگر نمی تواند خواستار کسب چنین مقامی باشد.


سخنگوی واتیکان در گفت و گو با رادیو واتیکان گفت اسناد به دست آمده نشان می دهد استانیسلاو سگلوس در زمان حکومت دولت کمونیستی، همکاری نزدیک با سازمان های جاسوسی وامنیتی داشته است.


سخنگوی واتیکان خبر داده این نه آخرین مورد مشابه است و نه اولین موردی که نشان می دهد افراد کلیسا با سرویس های امنیتی و جاسوسی همکاری داشته اند

استانیسلاو ویگلوس ضمن استعفا از درخواست اسقف اعظم، از مقامات واتیکان تقاضای بخشش کرده است.



آقای لومباردی هم خبر داده استانیسلاو ویگلوس، روز شنبه گذشته، ششم ژانویه، پس ازمراسم دعا در کلیسای سنت جان در ورشو، تصمیم به استعفای خود را اعلام کرده است.


سخنگوی واتیکان در ادامه خبر داده این نه آخرین مورد مشابه است و نه اولین موردی که نشان می دهد افراد کلیسا با سرویس های امنیتی و جاسوسی همکاری داشته اند. این موارد زیاد تکرار شده که البته حکومت های سرکوبگر آن زمان نیز در این حوادث دست داشته اند.


XS
SM
MD
LG