لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

نماينده آيت الله خامنه ای در سپاه: دولت احمدی نژاد بماند


جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در سخنان خود شدیدا به روسای جمهور سابق ایران حمله کرد.(عکس: ایسنا)
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در سخنان خود شدیدا به روسای جمهور سابق ایران حمله کرد.(عکس: ایسنا)

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه با اعلام حمايت از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، گفت که تغيير دولت در شرايط کنونی به مصلحت نیست.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، مجتبی ذوالنوری طی سخنانی در جلسه هفتگی انصار حزب الله گفت: «دولت آقای احمدی نژاد کارهايی را شروع کرده که مصلحت و منفعت کشور ايجاب مي کند که در يک دوره چهار ساله ديگر به نتيجه برسد و الآن کار در مرحله ای نيست که تغيير دولت داشته باشيم و مصلحت اين است که دولت عوض نشود.»


جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اينکه « اگر محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شود، هر کس ديگری که به صحنه بيايد، نه خدمت به انقلاب کرده است و نه به اصولگرايی» اضافه کرد: « اگر دوستان خودی با شعار اصولگرايی وارد عرصه شوند، قطعا من خدمت به مردم، نظام وانقلاب را در آن نمي بينم.»


وی همچنين با ناميدن حمايت های آيت الله علی خامنه ای از دولت محمود احمدی نژاد به عنوان « حمايت خاص»، به ديدار اخير اعضای هيئت دولت با رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:« ايشان در آن جلسه در حمايت از دولت سنگ تمام گذاشتند.»


اشاره جانشين ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنان آيت الله خامنه ای در روز سوم شهريور در حمايت از محمود احمدی نژاد بود که در جريان آن، از او خواست برای پنج سال آينده برنامه ريزی کند.


  • « اگر محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شود، هر کس ديگری که به صحنه بيايد، نه خدمت به انقلاب کرده است و نه به اصولگرايی»
مجتبی ذوالنور، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه

آيت الله خامنه ای گفت: «در اين سال آخر با روحيه سال اول کار کنيد. البته احساس می کنم همين جور است؛ اما در عين حال تاکيد می کنم. فکر نکنيد که امسال، سال آخر دولت است؛ نه.»


رهبر جمهوری اسلامی ايران افزود: «مثل کسی که پنج سال ديگر بناست کار بکند، کار بکنيد؛ يعنی تصور کنيد که اين يک سال به اضافه چهار سال ديگر در يد مديريت شماست. با اين ديد نگاه کنيد و کار کنيد و برنامه ريزی کنيد و اقدام کنيد.»


اين اظهار نظر صريح رهبر جمهوری اسلامی ايران خطاب به محمود احمدی نژاد که در تاريخ جمهوری اسلامی ايران بی سابقه بود، از سوی دفتر آيت الله خامنه ای بر روی سايت اينترنتی وی قرار گرفت و خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، به فاصله کمی آن را انتشار داد.


اما ساعاتی پس از قرار گرفتن اين خبر بر روی سايت ايرنا، که در رسانه های خارجی نيز بازتاب يافت، هم سايت رهبر ايران و هم خبرگزاری جمهوری اسلامی اقدام به حذف آن از صفحات اصلی خود کردند.


محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ و در جريان رقابتی که در آن شک و شبهه های زيادی نسبت به سلامت انتخابات وجود داشت، به طور غير مترقبه ای به مقام رياست جمهوری رسيد.


مخالفان وی بويژه در جريان موسوم به اصلاح طلب، با پر رنگ کردن نقش بسيج و سپاه در جمع آوری رای برای او، حمايت های پنهان آيت الله خامنه ای از انتخاب محمود احمدی نژاد را عاملی مهم در اين روند ارزيابی کردند.



انتقاد بی سابقه از روسای جمهوری پيشين ايران


جانشين نماینده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی خود برای انصار حزب الله به انتقاد بی سابقه از محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی، روسای جمهوری پيشين ايران، پرداخت.


آقايان خاتمی و هاشمی رفسنجانی در ماه های گذشته انتقادهای خود از سياست های دولت محمود احمدی نژاد را شدت بخشيده اند.


اين در حالی است که برخی از احزاب و سازمان های اصلاح طلب می کوشند محمد خاتمی را تشويق به شرکت در انتخابات رياست جمهوری سال آينده کنند، زيرا به باور آنان، وی از بخت بالايی برای پيروزی بر محمود احمدی نژاد برخوردار است.


جانشین نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد نظرش نسبت به ورود محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری به عرصه انتخابات رياست جمهوری ايران که سال آينده برگزار خواهد شد، گفت:« هيچ کدام از اين سه مورد، روزنه و نقطه سفيدی برای شورای نگهبان باقی نگذاشته اند که بشود آنها را تاييد صلاحيت کرد.»


مجتبی ذوالنوری افزود:« اصلاح طلبان راهبردهايی دارند که به دنبال تحقق آنها هستند؛ راهبرد اول اين است که معتقدند به هر قيمتی آقای احمدي نژاد نبايد بيايد و اين اصل کار آنهاست و برای اين که وی نيايد هم به برخی جبهه های خودی نظام، چراغ سبز نشان مي دهند که در بين آنها تفرق و تشتت ايجاد کنند.»


وی اضافه کرد: «اگر هيچ کدام از اينها اثر نکند، آقای احمدی نژاد به صحنه بيايد، راهبردهای متعددی دارند که يکی از آنها، آوردن آقای خاتمی به صحنه است. اگر بخواهند اين کار را عملی کنند، هم بايد بتوانند دولت را تضعيف کنند و هم در تبرئه و تطهير آقای خاتمی و ايجاد فضايی در جامعه که شورای نگهبان جرات رد صلاحيت آقای خاتمی را پيدا نکند، تلاش کنند.»


جانشين نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنانش، عملکرد دولت آقای خاتمی را مورد حمله قرار داد و اضافه کرد: «در دوران گذشته NGOها را درست کردند، با هدف اينکه نشان بدهند مردم با نظام مقابله مي کنند و بدين ترتيب با پول دولت و نظام، مخالف برای نظام درست می کردند.»


او با طرح اين موضوع که « کسانی از آقای خاتمی مي خواستند در مقابل رهبری بايستد» گفت:« اينکه چنين اتفاقی نيفتاد، به دليل هنر مقام معظم رهبری بود. اگر خاتمی رييس جمهوری نشد که انقلاب، اهداف انقلاب و ارزش های انقلاب نياز دارد، اما مقام معظم رهبری نگذاشت وی رييس جمهوری بشود که دشمن مي خواهد و اين هنر ايشان بود. »


  • « دين ستيزی، فرهنگ زدايی، باز کردن قلاده سگ های غربی و به جان مردم انداختن آنها و حاکم کردن آنها بر امور مردم در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه

اين مطالب چند روز پس از سخنان آيت الله خامنه ای در ديدار با اعضای دولت جمهوری اسلامی عنوان شده اند.


رهبر جمهوری اسلامی در آن ديدار گفت: «روند غرب باوری و غربزدگی را که متاسفانه داشت در بدنه مجموعه های دولتی نفوذ می کرد، متوقف گرديد. اين چيز مهمی است. حالا يک عده ای در جامعه، ممکن است به هر دليلی شيفته يک تمدنی يا يک کشوری باشند؛ اما اين وقتی به بدنه مديران انقلاب و مجموعه های انقلاب نفوذ می کند، چيز خطرناکی می شود. اين ديده می شد؛ خب جلويش گرفته شد.»


مجتبی ذوالنوری در سخنانی شديداللحن نسبت به دوره هشت ساله رياست جمهوری آقای خاتمی گفت:« دين ستيزی، فرهنگ زدايی، باز کردن قلاده سگ های غربی و به جان مردم انداختن آنها و حاکم کردن آنها بر امور مردم در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد.»


به گزارش ايسنا، جانشين نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص انتقادهای اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان، از برخی عملکردهای دولت گفت:« فکر کنم اين حرکت آقای هاشمی رفسنجانی يک حرکت سياسی محض است و احساس مي کنم که منطق و انصاف پشت آن نيست و نتيجه آن سياستی است که در بازار سياست، مذموم است و زير سوال مي رود.»


وی در همين ارتباط به سخنان آقای هاشمی رفسنجانی اشاره کرد که اخیرا گفت در اوايل دولت آقای احمدي نژاد، رهبر جمهوری اسلامی به او گفت که از رییس جمهور انتقاد نکند و همکاری کند، اما اکنون دوران مدارا تمام شده است.


جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اين نشست، سياست های اقتصادی اکبر هاشمی رفسنجانی در دوران رياست جمهوری اش را مورد انتقاد قرار داد و گفت که اين سياست ها « به سمت اشرافي گری، شکاف طبقاتی و بي عدالتی بود، يعنی هدف گيری و محور در دولت آقای رفسنجانی، عدالت اجتماعی نبود و از بستر عدالت فاصله گرفتيم. ضمن آنکه دوران فقر، محروميت و مظلوميت فرهنگ بود، يعنی در لابلای سازندگی، فرهنگ اشرافي گری، سودجويی و پول پرستی رواج پيدا کرد.»


«پروتکل الحاقی، لکه ننگ بود»

مجتبی ذوالنوری با انتقاد از عملکرد دولت های پيشين در بحث هسته ای، پروتکل الحاقی را از لکه های ننگی دانست که به گفته او، در دوران آقای خاتمی بر پيشانی مردم زده شد و ايران آن را يک طرفه پذيرفت.


ايران پروتکل الحاقی پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای را حدود پنج سال پيش امضا کرد. ولی الزام آور بودن پروتکل الحاقی، نيازمند تاييد آن توسط مجلس و شورای نگهبان بود که صورت نگرفت و محمود احمدی نژاد در بهمن سال ۱۳۸۴ دستور داد که اجرای اين پروتکل متوقف شود.


اين پروتکل امکان بازرسی های سرزده و گسترده تر آژانس بين المللی اتمی از تاسيسات اتمی را فراهم می کرد.


جانشين نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «يکی از اهدافی که دشمن در دولت قبل تعقيب ميکرد، اين بود که جاسوسان آمريکايی در غالب بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی به کشور بيايند و توان نظامی ما را بررسی کنند. اعماق اين لکه ننگ را نسل های بعدی متوجه خواهند شد که مجلس ششم به سود دشمن چه کرد.»


به گفته مجتبی ذوالنوری، ماموريت مجلس ششم اين بود که قدرت چانه زنی را از ديپلمات های ايران بگيرد که بر سر ميز مذاکره برای پذيرش پروتکل الحاقی، قدرت چانه زنی هم نداشته باشند.


وی گفت:« در آن دوران همه امتيازات را داديم و سه سال مسئله هسته ای ما عقب افتاد، ولی در بعد هسته ای اگر تحريم شديم، اين تحريم ارزش دارد.»


XS
SM
MD
LG