لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

محمدرضا نقدی از بسیج به معاون فرهنگی سپاه رفت


محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران شده است.
محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران شده است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، با صدور حکمی٬ غلامحسین غیب‌ پرور را به سمت رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در امور بسیج، و محمدرضا نقدی را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران منصوب کرد.

آیت الله خامنه‌ای در این حکم نوشته که محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران٬ پیشنهاد انتصاب غلامحسین غیب ‌پرور به جای محمدرضا نقدی را داده است.

رهبر جمهوری اسلامی از غلامحسین غیب ‌پرور خواسته است در «ایجاد و ساماندهی مجموعه‌های اندیشه ‌ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ها و جلوگیری از نفوذ دشمن» تلاش کند.

«ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم‌افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط» نیز از دیگر انتظارات آیت الله خامنه‌ای از رئیس جدید سازمان بسیج اعلام شده است.

غلامحسین غیب‌پرور پس از کشته شدن حسین همدانی در سوریه٬ فرماندهی قرارگاه «امام حسین» را بر عهده داشت. وی پیش از این نیز فرمانده سپاه فجر استان فارس بود.

وی در سال ۹۱ خطاب به کسانی که «خواص فریب‌خورده» نامیده بود، گفته بود که «برای بازگشت به نظام باید هم‌چون حر، پوتین‌های خود را بر گردن نهاده و بگویند غلط کرده‌ایم.»

رئیس جدید سازمان بسیج در سال ۹۳ و زمانی که فرماندهی سپاه فجر استان فارس را بر عهده داشت نیز میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، و محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، را «نجس سیاسی» خوانده و گفته بود این سه نفر بدون ابراز پشیمانی «تطهیر» نخواهند شد.

آنگونه که در حکم رهبر جمهوری اسلامی آمده٬ محمدرضا نقدی٬ رئیس پیشین سازمان بسیج، نیز به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران منصوب شده است. پیش از وی٬ محمد حسین زیبایی ‌نژاد این سمت را بر عهده داشت.

محمدرضا نقدی نیز همواره تندترین موضع‌ گیری‌ها را علیه معترضان به انتخابات سال ۸۸ مطرح کرده و بدون اشاره به نام آقایان موسوی و کروبی٬ خواستار باطل ‌شدن شناسنامه ایرانی آنها شده بود.

وی سخنرانی‌های متعددی درباره نزدیک‌بودن «فروپاشی» غرب و آمریکا٬ «حرام‌زاده» بودن بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا٬ ماهواره٬ «بدحجابی» و سبک زندگی نوین در ایران داشته است.

محمد رضا نقدی یکی از سرسخت ‌ترین مخالفان برنامه‌های اقتصادی دولت حسن روحانی به شمار می‌رود و همواره او را به بی‌اعتنایی به دستور آیت الله خامنه‌ای در مورد اجرای «اقتصاد مقاومتی» و فاصله‌ گرفتن از «انقلابی‌گری» متهم کرده است.
وی روز نهم شهریورماه گفته بود «نفوذی‌ها» نمی‌گذارند «اقتصاد مقاومتی» شکل بگیرد و امروز نجات بشریت از دست دلار٬ «از رزم مجاهدین حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان مهم‌تر است.»

XS
SM
MD
LG