لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

ادامه اتهامات مالی به احمدی‌نژاد: این بار خودرو و ساختمان دولتی


حمید بقایی در کنار محمود احمدی‌نژاد
حمید بقایی در کنار محمود احمدی‌نژاد
در ادامه اتهامات مالی به محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش، رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران روز جمعه، ۹ خرداد، رئیس سابق این مرکز را متهم کرد که «سه ساختمان دولتی را به نرخ بسیار نازل به موسسه تحت نظارت خود اجاره داده است».

اکبر ترکان، رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، گفته است که بر اساس اسناد وزارت کشور «حمید بقایی در زمانی که معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد و دبیر مناطق آزاد بوده موسسه‌ای به نام "خانه ایرانیان خارج از کشور" را تاسیس کرده که این موسسه متفاوت با شورای دولتی به نام "شورای عالی ایرانیان خارج از کشور" است».

آقای ترکان که مشاور حسن روحانی نیز هست در همین حال ضمن تائید خبر «پس داده نشدن ۲۶ خودروی نهاد ریاست جمهوری توسط احمدی‌نژاد» گفت که «۱۶ خودروی متعلق به مناطق آزاد نیز به خانه ایرانیان داده شده است».

اکبر ترکان در گفت‌وگو با پایگاه خبری جمهوریت افزوده است که مسئله تصرف ساختمان‌ها «در دادگاه در حال پیگیری است».

هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری وب‌سایت عصر ایران خبر داد که با گذشت نزدیک به یک سال از پایان دوره قبلی ریاست جمهوری «احمدی‌نژاد ۲۶ خودروی متعلق به ریاست جمهوری را تحویل نداده است».

این وب‌سایت اضافه کرد: «علاوه بر این ۲۶ خودرو یکی از اطرافیان احمدی‌نژاد چهار خودرو و یکی از معاونان او ۱۲ خودرو را به دولت پس نداده‌اند».

در همین حال کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس ایران، در واکنش به این خبر به خبرگزاری خانه ملت، متعلق به مجلس شورای اسلامی، گفت: احساس می‌شود احمدی‌نژاد از امکانات دولتی که هنوز در اختیار دارد به عنوان طعمه و در جهت تبلیغ برای خود و یارانش استفاده می‌کند که این اقدامی غیرقانونی است و باید رئیس قوه قضائیه به این مسئله ورود کند.

نادر قاضی‌پور، نماینده اصول‌گرای مجلس، نیز به همین خبرگزاری گفته است که «ادب حکم می‌کرد تا قبل از تحلیف رئیس جمهور جدید تمام اموال با صورت‌جلسه مشخص و قانونی به دولت جدید تحویل داده می‌شد که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است».

پیش از این نیز مدیران دولت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نسبت به استفاده از «بودجه و امکانات دولتی برای دانشگاه ایرانیان متعلق به احمدی‌نژاد» اعتراض کرده بودند.

پس از آن که اکبر ترکان، مشاور روحانی، اعلام کرد که «در روز تحلیف حسن روحانی ۱۶ میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان واریز شده»، حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد، با اعلام این که ۱۶میلیارد تومان به حساب دولت برگردانده شده گفت که «عودت ۱۶میلیارد ‌تومان داوطلبانه بود، ترکان فکر نکند کمیسر پلیس است».
XS
SM
MD
LG