لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۲

 حکم برائت دختر وزیر آموزش و پرورش قطعی شد


خبر واردات پوشاک از سوی فرزند وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به موضوعی جنجالی تبدیل شده بود.
خبر واردات پوشاک از سوی فرزند وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به موضوعی جنجالی تبدیل شده بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران روز دوشنبه ۱۵ خرداد از قطعی شدن حکم برائت دختر وزیر آموزش و پرورش به اتهام قاچاق پوشاک خبر داد.

علی‌اکبر پوراحمد‌نژاد به خبرگزاری تسنیم گفت که حکم برائت «پس از بررسی‌ها و انجام تحقیقات» از سوی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده است.

آقای پوراحمد‌نژاد افزود با توجه اینکه به صدور حکم اولیه در این پرونده اعتراضی نشده‌٬ حکم مذکور قطعی است.

وی همچنین براساس شنیده ‌‌های خود گفت که دادستانی کل کشور نیز پیگیر این پرونده است و امکان دارد دادستانی بخواهد «از نظر ملی، موضوع این پرونده را مورد بررسی قرار» دهد.

بسیاری از محافظه‌کاران و برخی از مقام‌های قضایی در هفته‌های اخیر بارها نسبت به صدور این حکم اعتراض کرده و درباره روند بررسی این پرونده، پرسش‌ها و تشکیک‌های مطرح کرده‌اند.

خبر واردات پوشاک از سوی فرزند وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی در کارزار دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوعی جنجالی تبدیل شده بود.

این خبر ابتدا از سوی برخی رسانه‌های محافظه‌کار منتشر شد و چند روز بعد غلامحسین محسنی اژهای٬ معاون اول قوه قضائیه گفت که شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» متعلق به فخرالدین احمدی آشتیانی و خانواده او بوده است.

محسنی اژه‌ای گفته بود که تخلف این شرکت «وارد کردن محموله پوشاک با کارت بازرگانی شرکتی دیگر» بوده است.

این مقام قوه قضائیه در عین حال از اینکه سازمان تعزیرات حکومتی که زیر نظر دولت است ظرف کمتر از ۴۸ ساعت رأی به قاچاق نبودن کالای کشف‌ شده و تبرئه خانواده وزیر آموزش و پروش داده بود اظهار «تعجب» کرده بود.

۱۸ اردیبهشت ماه نیز حسن روحانی در واکنش به این سخنان گفته بود اجازه نمی‌دهد خانه‌ای که به توصیف او،‌ «باید خانه عدالت» باشد، «به خانه اتهام و دروغ» تبدیل شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، هم در مناظره تلویزیونی روز ۱۵ اردیبهشت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر «قانونی بودن» واردات این محموله، طرح آن در این سطح را «مظلومیت دولت» ارزیابی کرده بود.

در عین حال،‌ دو روز پس از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس، هم روز ۱۹ اردیبهشت از کمیسیون اصل ۹۰ خواسته بود درباره عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیئت مدیره یک شرکت خصوصی تحقیق شود.

آقای لاریجانی افزوده بود که اصل ۱۴۱ قانون اساسی، کارمندان دولت را از حضور در هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع می‌کند.

مقام‌‌های قضایی از فخرالدین احمدی دانش‌ آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، به عنوان رئیس هیئت مدیره و ضحی احمدی دانش ‌آشتیانی، دختر او، به عنوان مدیرعامل شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» نام می‌برند.

XS
SM
MD
LG