لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

حمله انتحاری گروه حکومت اسلامی؛‌ ۳۸ غیرنظامی کشته شدند


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

در پی حملات انتحاری گروه حکومت اسلامی (داعش) به یک اردوگاه پناهندگان در شمال شرقی سوریه، دست کم ۳۸ تن کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه،‌ این حمله انتحاری از سوی ۵ عضو گروه حکومت اسلامی و با انفجار کمربندهای انتحاری در داخل و خارج از این اردوگاه انجام گرفت.

۳۰۰ خانواده در این اردوگاه اسکان داشتند که در انتظار ورود به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه بودند. این نیروها، ‌شامل شبه نظامیان کرد و عرب،‌ با پشتیباتی نیروهای آمریکایی در حال حمله به شهر رقه،‌ پایتخت خودخوانده گروه حکومت اسلامی، هستند.

این اردوگاه در استان حسکه سوریه و در نزدیکی مرزعراق قرار دارد.

به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه،‌ علیات انتحاری زمانی انجام شد که نیروهای گروه حکومت اسلامی و نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی اردوگاه در حال جنگ بودند.

در این ارتباط، ‌یکی از مقام های هلال احمر نیروهای کرد به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله ساعت ۴ بامداد به وقت محلی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ناصر حاج منصور، یکی از مشاوران نیروهای دموکراتیک سوریه، گفت که گروهی از کشته شدگان در این حمله انتحاری از منطقه دیرالزور عراق به این اردوگاه پناه برده بودند.

خبرگزاری فرانسه همچنین در خبر دیگری گزارش داد که گروه حکومت اسلامی در حمله به یک پایگاه ارتش عراق در نزدیکی مرز این کشور با سوریه و اردن،‌۱۰ سرباز را کشته است.

گروه حکومت اسلامی پیش از آن، ‌با خمپاره و راکت به این پایگاه حمله کرده بود.

این حملات در شرایطی انجام شده اند که گروه حکومت اسلامی در ماه های اخیر بخش قابل توجهی از سرزمین های تحت تصرف خود در عراق و سوریه را از دست داده است.

در این میان، ‌نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که به تلاش برای کنترل کامل شهر استراتژیک طبقا در ۴۰ کیلومتری غرب شهر رقه ادامه می دهند.

XS
SM
MD
LG